اپلایران

قیمت مک‌بوک‌ایر با تراشه اختصاصی M1 در ایران

محصول جدید اپل به عنوان مک‌ بوک ایر با تراشه اختصاصی  تراشه M۱  که از 27 آبان عرضه آن شروع شد، به تازگی در بازار ایران هم آمده است. قیمت مدل پایه مک بوک ایر جدید که به تراشه گرافیکی هفت هسته‌ای، حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی و رم ۸ گیگابایتی مجهز شده است، ۱۲۴۹ دلار اعلام شده است و در حال حاضر در ایران حدود 42 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

همچنین مک بوک ایر جدید با تراشه گرافیکی هفت هسته‌ای، حافظه داخلی 512 گیگابایتی و رم ۸ گیگابایتی نزدیک به 50 میلیون تومان در ایران قیمت‌گذاری شده است.

مدل دیگر آن یعنی لپ تاپ 13 اینچی اپل مدل MacBook Proهمراه با تاچ بار با پردازنده M1، هم قیمتی حدود 50 میلیون در ایران دارد.

مدل پیشرفته این محصول نیز که از رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲ ترابایتی بهره می‌برد، با قیمت ۲۰۴۹ دلار عرضه خواهد شد که در حال حاضر در ایران موجود نیست.

اپل اعلام کرد که تراشه M۱ به هشت هسته مجهز شده که چهار هسته آن برای عملکرد بالا و چهار هسته دیگر نیز برای کارایی بهتر طراحی شده‌اند. این شرکت همچنین مدعی شده که این تراشه بهترین عملکرد را از لحاظ مصرف انرژی در میان پردازنده‌های موجود دارد و می‌تواند طول عمر باتری بالاتری را نیز برای دستگاه به ارمغان آورد.

در خصوص طراحی این دستگاه نیز باید گفت که مک بوک ایر جدید از لحاظ ظاهری، شباهت زیادی به مک بوک ایر قبلی این شرکت دارد. به طوری که وزن آن به ۱.۲ کیلوگرم می‌رسد و ابعاد آن نیز با مدل قبلی برابری می‌کند.

پردازنده M۱ این لپتاپ نیز شبیه به پردازنده A۱۴ است که در آیفون ۱۲ و آیپد ایر به کار رفته است. هر دو تراشه از معماری متفاوتی نسبت به تراشه‌های ساخت اینتل که در مدل‌های قبلی مک بوک به کار رفته‌اند، بهره می‌برند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا