استارتاپایران

برگزاری رویداد آنلاین نوین کمپ با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومانی در حوزه مدیریت ثروت

شتاب ذهنده نوین تک از برگزاری رویدادی تحت عنوان «نوین کمپ» با امکان سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد تومانی روی استارتاپ‌های حوزه مدیریت ثروت (Wealth tech) خبر داد. نوین تک به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه مالی بانک اقتصاد نوین، با همکاری شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر مدیریت ثروت ستارگان و صندوق سرمایه‌گذاری پرشیا روی استارتاپ‌های منتخب این رویداد سرمایه گذاری خواهد کرد.

در جریان نشست خبری که صبح امروز ۲۹ آذرماه در ساختمان مرکزی بانک اقتصاد نوین برگزار شد، مدیرعامل نوین تک ضمن اشاره به اینکه رویداد نوین کمپ ۱۸ دی ماه به صورت آنلاین برگزار می‌شود، اعلام کرد که ۲ دسته از شرکت کنندگان در این رویداد هدف قرار داده خواهند شد. دسته اول استارتاپ‌های نوپا هستند که فعلا آماده جذب سرمایه نشده اما تیم توانمندی دارند و با ادامه رشد می‌توانند خلق ارزش کنند. این تیم‌ها از طریق این رویداد می‌توانند با استفاده از مشاوره، زیرساخت‌ها و کارگاه‌های آموزشی که برای آنها فراهم شده، آماده ارائه محصول و جذب سرمایه شوند.

به گفته محمدرضا قبادی، دسته دوم استارتاپ‌های بالغ و آماده جذب سرمایه و استفاه از سرویس‌های بانکی و حوزه بازارسرمایه به طور عملیاتی هستند. قبادی تاکید کرد که نوین کمپ آماده‌ است تا سقف ۲۰ میلیارد تومان روی این استارتاپ‌ها سرمایه گذاری کرده و زیرساخت‌های بانکی مورد نیاز را هم در اختبارشان قرار دهد.

همچنین مدیرعامل نویت تک در پاسخ به سوال آی تی ایران مبنی بر اینکه کارگاه‌های آموزشی در چه دسته‌هایی برگزار می‌شوند گفت: «این کارگاه‌ها دو هفته بعد از برگزاری رویداد، یعنی از ۳ دی ماه آغاز شده و تا ۱۷ بهمن در ۳ دسته بازار سرمایه و سرمایه‌گذاری، نوآوری و توسعه کسب و کار و بررسی چالش‌های فنی این حوزه برگزار می‌شوند. همچنین شرکت مشاور سرمایه گذاری تأمین سرمایه نوین و شتابدهنده نوین‌تک و مرکز نوآوری دانشگاه تهران، برگزاری این کارگاه‌ها را بر عهده خواهند داشت.»

به گفته وی بررسی‌ها تا اواخر سال به پایان رسیده و سعی می‌شود تا آن زمان گزینه‌های نهایی برای سرمایه‌گذاری اعلام شوند.

قبادی در ادامه با تاکید بر اینکه رویداد و کارگاه‌ها کاملا به صورت آنلاین و رایگان برگزار خواهند شد، اضافه کرد: کارگاه‌ها از طریق پلتفرم اسکای روم در دسترس علاقه‌مندان خواهند بود و از آنجایی که ممکن است کارگاه‌ها با دوره امتحانات دانشجویان تداخل داشته باشند، ویدیوهای آن برای دانلود در اختیار افراد قرار خواهند گرفت.

ایجاد فرصت رقابت برای استارتاپ‌ها

به گفته رییس هیئت مدیره نوین تک، از سال ۹۸ بانک اقتصاد نوین با رویکرد استراتژی بانکداری دیجیتال تصمیم گرفت از طریق شتاب دهنده نوین تک روی راهکارهای نوآورانه برای حل مشکلات مالی گروه مالی اقتصاد نوین سرمایه گذرای کند.

هاشمی طباطبایی در خصوص اهداف این رویداد گفت: معمولا در سیستم بانک‌ها، دسترسی استارتاپ‌ها به زیرساخت‌ها و امکانات به دلیل مرزهای امنیتی و محرمانگی داده‌ها با محدودیت‌هایی روبرو است. از این رو بانک‌ها معمولا همکاری با شرکت‌های نرم افزاری قدرتمند را ترجیح می‌دهند. بنابراین این رویداد میتواند برای استارتاپ‌هایی که راهگارهای نوآورانه دارند، فرصتی برای همکاری با بانک‌ها به وجود بیاورد. البته بانک‌ها هم برای ماندن در رقابت به راهکارهای نوآورانه این استارتاپ‌ها نیاز دارند. »

رییس هیئت مدیره شتاب دهنده نوین تک ضمن دعوت از استارتاپ‌های حوزه فناوری مالی و ثروت تاکید کرد که رویدادهای نوین کمپ به صورت پیوسته ادامه خواهند داشت و  زیرساخت‌های ارتباطی بانک اقتصاد نوین به شکل API و وب‌سرویس در اختیار این استارتاپ‌ها قرار خواهند گرفت.

شتاب دهنده نویت تک از سال ۹۶ فعالیت خودش رو آغاز کرد و تا کنون در حوزه‌های مختلفی از جمله داده، حوزه ابری، تجارت الکترونیک و اینترنت اشیا اقدام به سرمایه‌گذاری کرده است. نوین تک تا سال ۹۸، روی ۲۵ استارتاپ سرمایه‌گذاری و از سال ۹۹ فعالیت خود را بیشتر به سمت سرمایه‌گذاری روی فناوری‌های حوزه مدیریت مالی و ثروت سوق داده است.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا