اینترنت

بررسی دو روش افزایش ترافیک سایت : سئو و تبلیغات گوگل

به گزارش نوآوری های روز در طول سال‌ها، بحث و گمانه زنی‌های زیادی در مورد استفاده از سئو و تبلیغات گوگل وجود داشته است. به طور کلی، هم سئو و هم تبلیغات گوگل دو استراتژی عالی برای مشاغل مختلف هستند، اما همه با ترجیح یکی بر دیگری و یا استفاده از هر دو موافق نیستند. افراد و مشاغل مختلف معمولا می‌پرسند آیا عمر سئو به اتمام رسیده است؟ آیا تبلیغات در گوگل گران است؟ یا اصلا ارزش سرمایه گذاری دارد؟ بگذارید خیالتان را راحت کنم و به شما بگویم همچنان می‌توانید برای سال‌های آینده از هر دو استفاده کنید و به طور جدی دیگر هیچ نگرانی در مورد از بین رفتن سئو وجود ندارد. هنگام تصمیم گیری در مورد چگونگی سرمایه گذاری برای بازاریابی آنلاین، چند تفاوت مهم را باید در نظر گرفت. از جمله تفاوت بین تبلیغات گوگل و بهینه سازی سایت برای موتور‌های جستجو( سئو ). بهبود سئو وبسایت شما می‌تواند با ایجاد صفحه و سایتی کاربردی‌تر برای کاربران، به رتبه بندی سایت شما در جستجوی گوگل کمک کند. قرار گرفتن در لیست‌های جستجو گوگل رایگان است و هیچ کس نمی‌تواند هزینه رتبه بندی بهتر را پرداخت کند، زیرا گوگل متعهد است که محتوای جستجوی ما را مفید و قابل اعتماد نگه دارد. تبلیغات گوگل، تبلیغات آنلاین پولی است که در کنار جستجوهای مربوطه و سایر مطالب وب ظاهر می شود. علی رغم برخی از دعاها تبلیغات در گوگل به سئوی سایت شما کمک نمی‌کند با این حال، تبلیغات می‌تواند در جذب و ارتباط با مخاطبان آنلاین بیشتر مفید باشد. در ادامه به بررسی نحوه کار هر یک و مزایای آن‌ها پرداخته‌ایم.

سئو سایت

تفاوت سئو و تبلیغات گوگل چیست؟

سئو سایت و تبلیغات در گوگل  دو روش مهم برای افزایش بازدید سایت محسوب می‌شوند. سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، روشی است برای درج محتوایی در سایت شما که امکان بهبود بازدید سایت شما برای موتورهای جستجو و کاربران را فراهم می‌کند. به عبارت دیگر، سئو می‌تواند به سایت شما کمک کند تا بیشتر در جستجوهای مربوطه نشان داده شود. هنگام تلاش برای بهبود سئوی سایت خود، موارد مختلفی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید. اگر می‌خواهید بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجو به صورت حرفه‌ای انجام شود بهتر است از یک متخصص سئو در این زمینه کمک بگیرید. در مرحله اول اطمینان حاصل کنید که نوشته‌های وب سایت شما واضح، مفید و توصیفی است و موضوع خود را با زبانی ساده و آسان برای خواننده توضیح داده‌اید. سعی کنید کلماتی را که فکر می کنید کاربر هنگام جستجوی آنلاین استفاده می‌کند را در متن خود به کار ببرید. برای جذب مخاطب بیشتر از کلمات کلیدی نامربوط در سایت خود استفاده نکنید. گوگل حساسیت زیادی روی صفحات جعلی که قصدشان فریب دادن مخاطب است دارد و این صفحات را از لیست جستجو حذف می‌کند. برای داشتن سئوی خوب فقط به فهم و راحتی کاربر فکر کنید و به آن پایبند باشید.

همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره شد سئو و تبلیغات گوگل دو استراتژی خیلی مهم برای جذب مخاطبان انلاین کسب و کار شما است. تا این قسمت از مطلب با بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و یا همان سئو به صورت کلی آشنا شدیم. در ادامه به بررسی تبلیغات گوگل می‌پردازیم.

تبلیغات گوگل راه حل تبلیغاتی گوگل است که به مشاغل و صاحبان وب سایت‌ها اجازه می‌دهد فرصتی برای نمایش تبلیغات تجارت خود در کنار جستجوی گوگل داشته باشند. درست در زمانی که افراد به دنبال خدمت و محصولی که شما ارائه می‌دهید هستند، تبلیغات سایت شما به ان‌ها نشان داده می‌شود. در واقع بازدید از سایت شما در مواقع نیاز افراد مختلف به آن‌ها پیشنهاد داده می‌شود. شما فقط زمانی هزینه تبلیغات را پرداخت می‌کنید که شخصی برای بازدید از سایت شما و یا تماس با کسب و کار شما بر روی تبلیغات شما کلیک کند.

تبلیغات گوگل

کدامیک بهتر است؟ سئو یا تبلیغات گوگل

اینکه از بین سئو و تبلیغات گوگل برای فعالیت بازاریابی شما کدامیک بهتر است، به اهداف کسب و کار شما بستگی دارد.  برای شرکت‌هایی که تمرکز خود را بر روی بخش تبلیغات و فروش دارند، استفاده از تبلیغات گوگل بهترین عملکرد را دارد. این استراتژی برای شرکت‌هایی که می‌خواهند نتایج فوری را ببینند و بتوانند به محض راه اندازی کمپین نتایج تلاش‌های خود را مشاهده کنند، بهترین روش است. اما برای کسب و کارهایی که به دنبال ایجاد یک جریان پایدار در طول زمان هستند، سئو بهترین عملکرد را دارد. این استراتژی به افراد بیشتری کمک می‌کند تا برند شما را پیدا کنند و در مورد آن اطلاعات کسب کنند. با کمی وقت و تلاش می‌توانید سایت خود را برای موتو‌رهای جستجو بهینه کنید و به تجارت خود کمک کنید تا بازدید بیشتری داشته باشد.

سئو و تبلیغات گوگل در کنار هم

اگر چه استفاده از سئو و یا تبلیغات گوگل یک بحث داغ است و افراد به دنبال این هستند که بهتر است کدامیک را به کار ببرند اما بهتر است از این استراتژی‌ها با هم و در کنار یکدیگر استفاده شود. اکثر بازاریابان توصیه می‌کنند که از مخلوطی از سئو و تبلیغات گوگل در کمپین بازاریابی خود استفاده کنید تا به افزایش میزان نمایش سایت و بهبود تجارت شما کمک کند. هر دو روش باعث افزایش نمایش سایت شما در صفحه جستجوی گوگل می‌شوند، بنابراین استفاده از آن‌ها در استراتژی بازاریابی دیجیتال، توانایی آنلاین برند شما را به حداکثر می‌رساند.

 

 

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا