اپل

نسل جدید اپل واچ به تاچ آیدی و دوربین زیر نمایشگر مجهز می‌شود

اخیرا اطلاعات مربوط به دو پتنت متعلق به اپل در فضای وب رویت شده که نشان می‌دهد مهندسان اپل در حال بررسی امکان استفاده از قابلیت تاچ آیدی و دوربین زیر نمایشگر در نسل جدید اپل واچ هستند.

پتنت نخست با عنوان «دستگاه الکترونیکی مجهز به سیستم سنجش بیومتریک» ثبت شده و در توضیحات آن آمده است که احتمالا این حسگر در دل دکمه کناری بدنه اپل واچ تعبیه خواهد شد و کاربر می‌تواند با کمک آن از ویژگی‌های همچون تایید هویت، آنلاک کردن دستگاه و دسترسی به اپلیکیشن‌ها برخوردار شود.

در حال حاضر، از رمز عبور در اپل واچ استفاده می‌شود و بعد از هر بار وارد کردن رمز، تا زمانی که ساعت از مچ دست برداشته نشود، نیازی به وارد کردن دوباره رمز نخواهد بود. اما روش‌های احراز هویت بیومتریک می‌توانند امنیت بالاتری را برای دستگاه‌ها و امکان استفاده از ویژگی‌هایی همچون اپل پِی را نیز به ارمغان آورند.

استفاده از این ویژگی نیز شبیه به چیزی است که در سنسور اثر انگشت دکمه پاور آیپد ایر نسل چهارم تعبیه شده است. پتنت دوم نیز با عنوان «دستگاه الکترونیکی با نمایشگرهای دومرحله‌ای» ثبت شده و نشان می‌دهد که چگونه در یک نمایشگر، با لایه دیگری که حاوی دوربین و فلش است، استفاده شده است.

طبق اطلاعات پتنت، این دوربین و فلش تنها در صورت نیاز قابل رویت خواهند بود. فناوری نمایشگر دو مرحله‌ای می‌تواند برای سایر دستگاه‌ها همانند گوشی‌های آیفون نیز مورد استفاده قرار گیرد که در این صورت، قسمت ناچ صفحه نمایش حذف خواهد شد.

در این فناوری، هر کدام از لایه‌های نمایشگر می‌توانند واکنش متفاوتی را نشان دهند. برای مثال، یک لایه می‌تواند در برابر ویدیوها یا انیمیشن‌ها، واکنش سریع نشان دهد و دیگری تنها برای نمایش متون و یا تصاویر ثابت مورد استفاده قرار گیرد. همچنین این فناوری منجر به ارتقای طول عمر باتری اپل واچ نیز خواهد شد.

نسل جدید اپل به تاچ آیدی و دوربین زیر نمایشگر مجهز می‌شود

اگرچه با توجه به این اطلاعات، نمی‌توان گفت که اپل قطعا از این قابلیت‌ها در نسل جدید ساعت‌های هوشمند اپل واچ خود استفاده خواهد کرد، اما نشان می‌دهد که مهندسان این شرکت در حال تحقیق و توسعه برای ارتقای عملکرد این محصول هستند.

اضافه شدن تاچ آیدی و دوربین به اپل واچ می‌تواند این محصول را یک سروگردن بالاتر از نمونه‌های قبلی و همچنین محصولات مشابه بازار قرار دهد.

البته در هفته گذشته، تیم کوک مدیرعامل اپل در مصاحبه‌ای اعلام کرد که احتمالا سنسورهای بیشتری به اپل واچ اضافه خواهد شد. وی در پاسخ به سوالی در خصوص آینده این ساعت گفت که مهندسان اپل در آزمایشگاهی‌های تحقیقاتی این شرکت در حال کار روی قابلیت‌های متمایز و جذابی برای اپل واچ هستند.

وی گفت به یک خودرو فکر کنید که به چندین سنسور مجهز شده است، حال وقتی بدن انسان از خودرو مهم‌تر باشد چرا به آن توجه کنیم.

منبع
Macrumors

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا