هواوی

هوآوی به پیشتازی خود در تجهیزات مخابراتی ادامه می‌دهد

بر اساس آمارهای جدید ارائه‌شده از سوی مراکز مختلف هواوی موفق شده است جایگاه نخست تولیدکنندگان تجهیزات مخابراتی در سال‌های 2019 و سه فصل از سال 2020 میلادی را به خود اختصاص دهد.

شرکت هواوی را باید به عنوان یکی از پیشتازان صنعت تجهیزات مخابراتی معرفی کرد که توانسته نقش بسیار مهمی در زمینه توسعه زیرساخت‌های مخابراتی در سراسر جهان ایفا کند. از زمانی که برخی از محدودیت‌ها به دلایلی که تاکنون اثبات نشده‌اند برای هواوی وضع شد؛ هوآوی توانسته عملکرد قابل توجه‌ای را در عرصه‌های مختلف داشته باشد و نتایج و آمارهای به دست آمده خیره‌کننده است.

بد نیست بدانید متحدان آمریکا به واسطه تبعیت از آن، شرایط کار را برای هواوی سخت کردند، اما تمام این اقدامات نتوانستند مانع اراده عظیم هواوی برای پیشبرد هدف‌هایی که تعیین‌کرده بود، شوند.

صنعت تجهیزات مخابراتی

با این که هواوی در زمینه طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند موفق شد به موفقیت‌های قابل قبولی در سراسر جهان دست پیدا کند، اما فعالیت این کمپانی فقط به این زمینه محدود نمی‌شود. هواوی تلاش زیادی برای توسعه زیرساخت‌های تجهیزات مخابراتی انجام داده و در زمینه راه‌اندازی و گسترش شبکه 5G هم در سطح جهان، پیشتاز است.

شاید پیشتاز بودن یک شرکت مطرح چینی در زمینه فناوری و تجهیزات مخابراتی، آمریکا را به ایجاد چالش‌ و مشکل هدایت کرده است، اما به نظر می‌رسد این ابزار کارایی خود را از دست داده و هواوی موفق شده با این موضوع به خوبی مقابله کند؛ تحقیق، توسعه و تلاش برای پیشرفت، هدف هواوی در راه دشوار برخورد با تحریم‌ها بوده که پاسخ مثبت هم دریافت کرده است.

بازار کلی تجهیزات مخابراتی شامل دسترسی به پهنای باند، ریزموج و انتقال نوری، هسته تلفن همراه، شبکه‌های دسترسی رادیویی (RAN)، روترهای SP و سوئیچ‌های اترنت حامل (CES) می‌شود. بر اساس آمارهای جدید ارائه‌شده از سوی مراکز مختلف و گروه Dell,Ore، هواوی موفق شده جایگاه نخست تولیدکنندگان تجهیزات مخابراتی در سال‌های 2019 و سه فصل از سال 2020 میلادی را به دست آورد؛ جالب آن که سهم هواوی از سهم کل بازار، 30 درصد اعلام شده که 2 درصد رشد را در مقایسه با سال قبل میلادی نشان می‌دهد.

در حقیقت نه تنها محدودیت‌ها نتوانست سهم هواوی از بازار را کم کند، بلکه این کمپانی جهش بیشتری را هم رقم کرده است. در این لیست نام نوکیا، اریکسون، زد تی ای، سیسکو، سینا (Ciena) و سامسونگ در جایگاه‌های بعدی به چشم می‌خورد.

چشم‌انداز آینده هواوی در زمینه تجهیزات مخابراتی

شرکت هواوی با وجود تمام چالش‌ها، دست از اهداف خود برنداشته است. این شرکت با سرمایه‌گذاری‌های مختلفی که در زمینه توسعه فناوری در آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های بزرگ جهان انجام داده است، قطعا تصمیم‌های مهمی دارد که نتایج آن در آینده مشخص می‌شود. برآوردهای انجام شده نشان می‌دهد نه تنها فعالیت‌های هواوی با اخلال مواجه نخواهد شد، بلکه تلاش آن برای گسترش تجهیزات ارتباطی و دستیابی به نسل‌های نسل ارتباطات، هم ادامه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

‫9 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا