خودروخودرو الکتریکی

رونمایی از خودرویی الکتریکی که نیاز به شارژ ندارد

شرکت آپترا (Aptera) که به دلیل مشکلات مالی در سال 2011 به طور موقت از دنیای خودروسازان خداحافظی کرده بود، اخیرا با یک خودروی الکتریکی جدید و البته متفاوت با دیگر نمونه‌های موجود به بازار رقابت بازگشته است.

این خودروی الکتریکی از نور خورشید برای تامین انرژی خود استفاده می‌کند و به گفته شرکت سازنده، نیازی به شارژ ندارد. باتری 100 کیلووات ساعتی این خودرو قادر است تا هزار مایل (1609 کیلومتر) را بپیماید. این خودروی سه چرخ به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند دو سرنشین را در خود جای دهد و از یک سقف خورشیدی بهره می‌برد.

این سقف قادر است نور خورشید را جذب، انرژی مورد نیاز برای پیمودن 45 مایل (72 کیلومتر) را در طول روز فراهم کند. همچنین با اضافه کردن پنل‌های خورشیدی به سایر قسمت‌های بدنه این خودرو، می‌توان تا 20 مایل (32 کیلومتر) دیگر را به این میزان مسافت روزانه اضافه کرد.

کریس آنتونی، بنیانگذار آپترا در این باره می‌گوید: با فنااوری Never Charge آپترا، شما می‌توانید با نیروی خورشیدی رانندگی کنید. چیدمان پنل‌های خورشیدی ما می‌توانند شارژ باتری را پُر کنند و بدین ترتیب می‌توانید به هر جا که می‌خواهید بروید. این فناوری به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند با جمع‌آوری نور خورشید، انرژِی مورد نیاز برای پیمودن 11 هزار مایل (17 هزار و 700 کیلومتر) در سال را تامین کند.

همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، این خودرو از وزن کم و بدنه‌ای با انحنای زیاد بهره می‌برد به گفته آپترا، در صورت استفاده از نیروی چرخ‌های جلو، می‌تواند صفر تا 100 کیلومتر خود را در 5.5 ثانیه پر کند و در صورت استفاده از پیشرانه سه چرخ، این مدت زمان به 3.5 ثانیه کاهش خواهد یافت.

پیش‌سفارش مدل‌های پارادایم (Paradigm) و پارادایم پلاس (Paraigm Plus) اپترا آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت 100 دلار، یکی از صاحبان آین خودروی سه چرخ باشند. گفته می‌شود که قیمت این خودرو بین 25 تا 46 هزار دلار متغیر خواهد بود و قرار است در سال 2021 به دست خریداران برسد.

رونمایی از خودرویی الکتریکی که نیاز به شارژ ندارد

آپترا در سال 2011 و بعد از آنکه نتوانست بودجه 150 میلیون دلاری برای تولید خودروی Aptera 2e را تامین کند، تعطیل شد.

رونمایی از خودرویی الکتریکی که نیاز به شارژ ندارد

منبع
ورج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا