اپلمایکروسافت

سرعت بالاتر ویندوز 10 در مک مینی M1 نسبت به سرفیس پرو ایکس

تست‌های جدید نشان ‌می‌دهد که مک مینی مجهز به تراشه M1 در سیستم عامل ویندوز 10 مبتنی بر معماری ARM، از سرعت عملکرد بالاتری نسبت به سرفیس پرو ایکس برخوردار است.

نتایج این بررسی که البته روی یک دستگاه مجازی انجام شد، حاکی از آن بود که این مک مینی ‌می‌تواند اپلیکیشن‌های 32 بیتی را با سرعتی به مراتب بالاتر نسبت به سرفیس پرو ایکس مایکروسافت که از تراشه مجهز به معماری ARM بهره ‌می‌برد، اجرا کند.

مارتین نوبل، این تست عملکرد انجام داده و نتیجه آن را نیز به صورت ویدیو در یوتیوب منتشر کرده است. او عملکرد ویندوز 10 مجهز به معماری ARM را به عنوان یک ماشین مجازی روی مک مینی با تراشه M1 در بنچمارک گیک‌بنچ 5 مورد بررسی قرار داد.

نتایج نشان داد که ویندوز 10 در مک مینی توانست امتیاز 1515 را در پردازش تک هسته‌ای و امتیاز 4998 در پردازش چند هسته‌ای از آن خود کند. این در حالی است که در بنچمارک گیک‌بنچ 5، سرفیس پرو ایکس که به ویندوز 10 مجهز شده توانست امتیازهای 793 و 3113 را به ترتیب در پردازش تک هسته‌ای  چند هسته‌ای به دست آورد.

این عملکرد ‌می‌تواند خبر خوبی برای آن دسته از کاربرانی باشد که ‌می‌خواهند ویندوز 10 را روی مک مجهز به تراشه M1 اجرا کنند. در واقع، حتی به صورت مجازی نیز، این دستگاه ‌می‌تواند عملرد سریع‌تری را نسبت به محصولات سرفیس مایکروسافت از خود نشان دهد.

با این حال، به این نکته نیز باید توجه کرد که اجرای ویندوز 10 روی  مک مینی، منجر به افت قدرت پردازشی و عملکرد دستگاه خواهد شد چراکه برای مک مینی مجهز به سیستم عامل مک او اس، امتیاز 1705 در بخش تک هسته‌ای و امتیاز 7387 در بخش چند هسته‌ای به دست آمده است.

منبع
Cultofmac

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا