ایران

اختلال در انتخابات نظام صنفی؛ تمدید رای گیری تا شنبه

ششمین انتخابات سازمان صنفی رایانه‌ای کشور به دلیل اختلالات به‌وجود آمده در سامانه رای‌گیری، ۴۸ ساعت تمدید شد. حملات سایبری از آی‌پی‌های خارجی و داخلی و اشکال در نرم‌افزار و اپلیکیشن ثبت رای باعث شد سازمان نصر با انتشار بیانیه‌ای انتخابات خود را تا روز شنبه تمدید کند.

این دوره از انتخابات که برای اولین بار توسط یک استارتاپ و بر بستر بلاکچین برگزار شده بود از صبح روز پنجشنبه آغار شد اما ساعاتی بعد بسیاری از رای دهندگان از ثبت نشدن رای و مشکلات ورود به سامانه رای‌گیری خبر دادند. پیش از این سازمان نصر اعلام کرده بود که پس از پایان ساعت انتخابات، نتیجه آن ظرف یک ‌ساعت مشخص خواهد شد اما در حال حاضر این انتخابات ۴۸ ساعت تمدید شده است.

سازمان نصر در نامه‌ای به امضا رئیس هیئت مدیره از اختلالات پیش آمده عذرخواهی و اعلام کرد که رای‌گیری ادامه داشته و مشکلات به زودی برطرف می‌شوند. در این نامه، استقبال دور از انتظار آحاد صنف یکی از دلایل اختلال پیش آمده در انتخابات نصر تهران عنوان شده است.

همچنین در این بیانیه تاکید شده که انتخابات بر بستر بلاکچین و به صورت کاملا آنلاین، برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود و این سازمان سعی دارد تا با بررسی و رفع مشکلات مربوطه، انتخابات را با موفقیت به پایان برساند.

طبق گزارش‌ها تاکنون بیش از هزار نفر در انتخابات این دوره شرکت کرده و مشارکت بیشتر از دوره قبل بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا