بیل گیتسمایکروسافتویروس کرونا

بیل گیتس: نیمی از سفرهای کاری بعد از کرونا حذف می‌شوند

بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت اخیرا پیش‌بینی کرد که بیش از 50 درصد از کسب‌وکارهای فعال در حوزه سفر و مسافرت تعطیل خواهند شد.

گیتس در گفت‌وگو با اندرو راس سورکین و در خلال کنفرانس Dealbook نیویورک تایمز اعلام کرد که ویروس کرونا تغییراتی اساسی را در نحوه سفر رفتن و شیوه پیشبرد کسب‌وکارها ایجاد خواهد کرد، این مسئله حتی در صورت پایان عمر کرونا نیز اتفاق خواهد افتاد.

وی در این باره گفت: پیش‌بینی من این است که بیش از 50 درصد از سفرهای کاری تعطیل خواهند شد و بیش از 30 درصد از زمان حضور فیزیکی روزانه افراد در محل کار نیز کاهش خواهد یافت. گیتس در ادامه عنوان کرد که شرکت‌ها مسافرت‌ها و پروازهای کاری را به حداقل خواهند رساند و شرایط کار در خانه نیز مهیاتر خواهد شد.

همچنین، برخی از شرک‌ها نیز تلاش خواهند کرد تا به نسبت سایر شرکت‌ها، ملاقات‌های حضوری کمتری را در محیط کار برگزار کنند. بیل گیتس، که بنیاد تحت هدایت وی، سخت مشغول تحقیق و ساخت واکسن ویروس کرونا و تحویل آن به مردم نیازمند است، اعلام کرد که به دلیل همه‌گیری کرونا، برای کارهای خود مسافرت را کنار گذاشته است.

این مرد تاثیرگذار دنیای فناوری گفت که دیگر افراد، کمتر به محل کار خود می‌روند و اگرچه شاید برخی از سفرهایی را برای کسب‌وکارهای خود داشته باشند، اما تعداد این سفرها را به حداقل خواهند رساند.

ویروس کرونا، پیامدهای ویرانگری را بر سفرهای هوایی برجای گذاشته و بسیاری از پروازهای گران‌قیمت و پرسود و منفعت برای شرکت‌های فعال در این حوزه، به کمترین حد خود رسیده است. طبق گزارش‌های رسمی، قبل از شیوع ویروس کرونا، سفرهای کاری بیش از نیمی‌از درآمدهای خطوط هوایی آمریکا را به خود اختصاص می‌دادند که اکنون به طور محسوسی این سفرها کاهش یافته‌اند.

با این حال، گیتس اظهار امیدواری کرد که در آینده نه‌چندان دور، شرایطی فراهم خواهد شد که انسان‌ها باری دیگر به استفاده از سفرهای هوایی روی خواهند آورد و شاهد رونق دوباره این صنعت خواهیم بود.

 

منبع
CNBC

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا