استارتاپویروس کرونا

فعالیت کسب‌و‌کارهای آنلاین در زمان محدودیت‌های کرونا مجاز است

فروشگاه‌های آنلاین و تاکسی‌های اینترنتی در قرنطینه 2 هفته‌ای کشور فعال خواهند بود

کسب‌و‌کارهای اینترنتی در دوران قرنطینه دوهفته‌ای کشور می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند. پس از جلسه مشترک اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی و وزارت ارتباطات، مقرر شد کسب‌وکار های اینترنتی جزو مشاغل گروه 1 (مشاغل ضروری ) قرار گرفته و فعالیت این شرکت‌ها در شرایط محدودیت کرونا که از 1 آذر ماه اجرا می‌شود، بلامانع باشد.

همجنین امکان فعالیت انبارهای کسب و کارهای اینترنتی در صورت عدم تجمع در درب ورودی انبار و فروش حضوری و صرفاً جهت تامین سفارشات به واحد صنفی امکانپذیر است. در این ایام امکان تردد پرسنل شرکت‌ها از شهرهای تهران، کرج و فیروزکوه بلامانع بوده و کارکنان می‌توانند بدون مشکل به محل کار خود مراجعه کنند. وزارت ارتباطات نیز اعلام کرد که شرکت پست ایران بدون محدودیت در این ایام فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

در ادامه نیز سازمان فناوری اطلاعات از آماده شدن وب سرویسی برای تشخیص بیماران کرونایی (تست مثبت) صرفاً جهت استفاده برای آگاهی از سلامت کارکنان خبر داد. این سرویس مشروط به رعایت برخی از نکات در اختیار کسب و کارها قرار خواهد گرفت. تاکسی‌های اینترنتی ملزم به استفاده از این وب سرویس هستند و حق ارائه سرویس به مسافران و رانندگانی که تست کرونا آن‌ها مثبت اعلام شده ندارند.

اتحادیه کسب و کارهای مجازی همچنین اعلام کرد که در حال پیگیری مجوزهای قانونی از مراجع برای تردد بدون مشکل تاکسی‌های اینترنتی پلاک شهرستان بوده و همچنین قصد دارد محدودیت تردد خودرو از ساعات 21 تا 4 صبح را نیز برای تاکسی‌های اینترنتی لغو کند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا