تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

ویژگی جدید توییتر برای مقابله با توییت‌های حاوی «اطلاعات غلط»

توییتر این روزها در حال توسعه برچسب «اطلاعات غلط» یا همان «Misinformation» در پلتفرم خود است تا مانع از انتشار و گسترش توییت‌های حاوی اطلاعات نادرست باشد.

این شرکت اخیرا قابلیتی را طراحی کرده که بر اساس آن، برچسب «اطلاعات گمراه‌کننده» به صورت پاپ‌آپ روی توییت‌های حاوی برچسب «اطلاعات غلط» به نمایش در می‌آید تا کاربر را از لایک کردن منصرف کند.

این ویژگی که هنوز عرضه آن آغاز نشده، توسط کاربری به نام Jane Manchun Wong و از طریق مهندی معکوس کدهای اپلیکیشن توییتر فاش شده است. این کاربر اعلام کرد که ویزگی مذکور، مانع از لایک کردن توییت‌های حاوی برچسب اطلاعات غلط نمی‌شود، اما می‌تواند تا حد زیادی از تعداد لایک این توییت‌ها توسط کاربران کم کند.

در تصویر زیر، پیام هشداری را مشاهده می‌کنید که در زمان تلاش کاربر برای ریتوییت کردن پست حاوی برچسب اطلاعات غلط به نمایش درآمده است. این ویژگی جدید در کنار سایر اقدامات و قابلیت‌های توییتر برای مقابله با انتشار و کاهش سرعت پخش اطلاعات نادرست در این پلتفرم جای می‌گیرد.

توییتر در 20 اکتبر امسال، تغییراتی را نیز در سیستم ریتوییت این شبکه اجتماعی اعمال کرد تا مطالب حاوی اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده بازنشر نشوند. با این حال، قابلیت جدید توییتر این فرصت را به کاربران می‌دهد تا قبل از لایک و یا ریتوییت پست‌ها، مطمئن شوند که اطلاعات درستی را در این پلتفرم با دیگر کاربران به اشتراک می‌گذارند.

در جریان انتخابات 2020 آمریکا نیز توییتر سیاست‌های جدیدی را برای مبارزه با گسترش اطلاعات غلط در دستور کار قرار داد که علاوه بر برچسب‌گذاری، شامل نمایش پیام‌های هشداردهنده و محدودیت‌هایی برای انتشار توییت‌ها از سوی چهره‌های سیاسی نیز می‌شد.

بدین معنی که ارسال توییت‌ها برای شخصیت‌های سیاسی، نامزدهای انتخاباتی و اکانت‌های متعلق به کمپین‌های انتخاباتی با محدودیت‌ها و نظارت‌های دقیقی صورت می‌گرفت و در صورت انتشار هرگونه پست ناقض سیاست‌های این پلتفرم، پیام هشدار و یا سایر اقدامات برای جلوگیری از گسترش آن توسط کاربران به کار گرفته می‌شد.

با این حال، انتخابات اخیرا آمریکا باری دیگر نشان داد که توییت‌های حاوی اطلاعات غلط، گسترده‌تر و پیچیده‌تر از آن چیزی هستند که تصور می‌شد و اکنون به یکی از معضلات جدی برای شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است.

اقدام جدید توییتر برای مقابله با توییت‌های حاوی «اطلاعات غلط»

 

منبع
Techcrunch

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا