استارتاپایرانویروس کرونا

بیماران کرونایی اجازه سفر با تاکسی‌های اینترنتی، قطار و هواپیما را ندارند

امیر ناظمی: امکان اتصال به دیتابیس بیماران مبتلا به کرونا برای استارتاپ‌ها فراهم شده است

در حالی که آمار مرگ‌ومیر بر اثر شیوع بیماری کرونا روندی افزایشی را طی می‌کند، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت اعلام کرد که از مجموع ۱۵ هزار تست مثبت، ۲۰ درصد آن‌ها در قرنطینه نمی‌مانند. از همین رو به گفته معاون وزیر ارتباطات با ابلاغ وزارت بهداشت، بر پایه دولت الکترونیکی، به زودی مبتلایان کوید۱۹ امکان استفاده از قطار بین شهری، پرواز‌های هواپیما و تاکسی‌های اینترنتی را در دوران بیماری و قرنطینه ندارند.
امیر ناظمی در گفت‌وگو با آی‌تی ایران درباره نحوه اجرایی این طرح خبر داد که تمامی شرکت‌های هواپیمایی، قطارها، اتوبوس‌ها و تاکسی‌های اینترنتی از این پس باید قبل از فروش بلیت به مسافران خود از سلامت آن‌ها مطمئن شوند، همچنین تاکسی‌های اینترنتی هم باید از ناقل نبودن راننده‌های خود اطمینان حاصل کنند.

در همین زمینه بخوانید: ردیابی بیماران کرونایی با موبایل 
او توضیح می‌دهد: «از آن‌جایی که تست‌های کرونا بر اساس کدملی در آزمایشگاه‌ها ثبت می‌شود، تمامی شرکت‌های فروش بلیت اعم از هواپیما، قطار و اتوبوس باید کد ملی مسافران خود را با لیستی که از آزمایشگاه‌های کشور جمع‌آوری شده روی PGSB یا همان سکوی سروا تطبیق بدهند و در صورتی که نتیجه تست فرد مذکور مثبت یا مشکوک باشد، حق اجازه سفر را ندارد.

امیر ناظمی : تمامی شرکت‌های فروش بلیت اعم از هواپیما، قطار و اتوبوس باید کد ملی مسافران خود را با لیستی که از آزمایشگاه‌های کشور جمع‌آوری شده روی PGSB یا همان سکوی سروا تطبیق بدهند
 امیر ناظمی: تمامی شرکت‌های فروش بلیت اعم از هواپیما، قطار و اتوبوس باید کد ملی مسافران خود را با لیستی که از آزمایشگاه‌های کشور جمع‌آوری شده روی PGSB یا همان سکوی سروا تطبیق بدهند

درواقع افراد در صورتی حق مسافرت دارند که جواب تست کرونا آن‌ها منفی باشد و اگر افراد مشکوک برای تست دوم اقدامی نکرده باشند هم تا 14 روز اجازه مسافرت ندارند.» به گفته امیر ناظمی استارتاپ‌های فروش بلیت از جمله علی‌بابا، فلایتیو و اسنپ‌تریپ هم به این سرویس متصل بوده و می‌توانند به مسافران خود در هنگام خرید بلیط اعلام کنند که اسامی آن‌ها در این لیست موجود است و در صورت خرید بلیت، نمی‌توانند از آن استفاده کنند. بقیه استارتاپ‌های مشابه نیز می‌توانند برای پیاده‌سازی این طرح اقدام کنند.
معاون وزیرارتباطات با اشاره به گام بعدی این طرح اعلام کرد که قرار است پیک‌ها و افرادی که کار توزیع کالا را انجام می‌دهند که به لیست ارائه دهنده خدمات استفاده شود.
او درباره تعویق اجرای این طرح می‌گوید: «مصوبه اجرای این طرح هفته پیش از سمت ستاد ملی کرونا به ما ابلاغ شد و تا پیش از این صحبتی از اجرای این طرح نبود. همچنین مشکلات فنی را هم نمی‌توان نادیده گرفت، تا مدت‌ها پیش هنوز تمامی آزمایشگاه‌های ایران به صورت یکپارچه متصل به سرویس وزرات بهداشت نبوده و اینکه برخی از آن‌ها برای انجام تست کدهای ملی را ثبت نمی‌کردند. در حال حاضر با برطرف کردن مشکلات فنی به نظر می‌رسد می‌توان این طرح را به درستی اجرا کرد.«

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا