تکنولوژی

فعالان سیلیکون‌ولی شب سوم نوامبر را چگونه گذراندند؟

در حالی‌که دنیا در انتظار نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بود، مردم این کشور از خودشان می‌پرسیدند که چطور این روز را بگذرانند؛ اخبار را از تلویزیون دنبال کنند یا در صفحات اینترنت به‌دنبال جدیدترین اتفاقات مربوط به این رویداد بزرگ باشند. در این میان احتمالا واکنش مدیران شرکت‌های بزرگ تکنولوژی و اینکه روز انتخابات را چگونه می‌گذرانند برای بسیاری جالب است.

دیوید برت، مدیرعامل شرکت Expensify: او که ماه گذشته میلادی در نامه‌ای غیررسمی از بیش از ۱۰ میلیون مشتری این شرکت نرم‌افزاری خواست تا به جو بایدن کاندیدای حزب دموکرات رای بدهند، گفت: «اگر بخواهم واقعیت را بگویم، تمام آن روز را مثل یک روز معمولی کار می‌کنم.» نامه او یکی از جنجالی‌ترین اظهارنظرهای سیاسی بخش خصوصی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بود. او همچنین گفت بعد از پایان کار به ‌خانه می‌رود، وقتش را با دختر ۶ ساله‌اش می‌گذراند و در نهایت بدون آنکه اخبار انتخابات را دنبال کند، به رختخواب می‌رود. او معتقد است نتیجه نهایی در سه‌شنبه شب مشخص نخواهد شد.

داگ لئون، شریک مدیریت جهانی شرکت سرمایه‌گذاری Sequoia Capital: او یکی از سرمایه‌گذاران شرکت معروف تیک‌تاک است که در ماه‌های اخیر و با بالا گرفتن تنش‌های تجاری میان چین و آمریکا شبیه به توپ فوتبالی در زمین سیاست شده بود، طرفدار انتخاب دوباره رئیس‌جمهور فعلی یعنی دونالد ترامپ است. او گفته است: «ممکن است شما را تا سر حد مرگ ناراحت کنم، اما برنامه‌ای برای صحبت با هیچ‌کسی در شب انتخابات ندارم. اگر بتوانم بیدار می‌مانم، اما ممکن تا قبل از اعلام نتایج به‌خواب بروم.»

آرون لوی، مدیرعامل شرکت اینترنتی Box: او که شرکت ذخیره داده‌های اینترنتی را اداره می‌کند، گفته است که از ۱۰ روز پیش که پیش‌بینی‌ها اعلام شدند، به شدت نتایج را دنبال می‌کند. او گفت که تمام روز انتخابات را کار می‌کند و در آخر روز به موقع و مثل همیشه به رختخواب می‌رود و امیدوار است تا نیمه‌شب نتایج مشخص شود.

آدام نیومن، مدیرعامل سابق شرکت WeWork: او که بعد از بیرون آمدن از این شرکت چندان فعال نبوده است، به شدت اخبار و نتایج انتخابات را پیگیری می‌کند. او گفته است که احتمالا تمام روز انتخابات را به تماشای شبکه‌های خبری می‌گذراند و بعد تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌ها را از سایت‌های مختلف می‌خواند.

سیری اسرینواس، یکی از سرمایه‌گذاران شرکت سرمایه‌گذاری Draper Associates: او گفته است: «من در این انتخابات نمی‌توانم رای بدهم، چون هنوز شهروند آمریکا نیستم. با این حال نتایج کاملا روی زندگی و شرایط کاری من تاثیر خواهد داشت. درحال‌حاضر به‌خاطر شیوع ویروس کرونا و البته سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ، روند پرونده مهاجرتم به شدت کند جلو می‌رود. بنابراین انتظار دارم نتایج تا صبح روز چهارشنبه مشخص شود.»

عمران خان، مدیرعامل فروشگاه آنلاین Verishop: او که مدیر سابق بخش استراتژی شرکت Snap بود، برخلاف بسیاری سعی دارد از نزدیک اخبار و نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری را دنبال کند. او در این مورد می‌گوید: «من نتایج انتخابات را هم از طریق اخبار تلویزیونی و هم توییتر دنبال می‌کنم. معمولا اخبار را از شبکه‌های خبری معتبر پیگیری می‌کنم و در عین حال به آنچه مردم در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند هم اهمیت می‌دهم. دوست دارم تا جایی که می‌شود بیدار بمانم تا اخبار را لحظه به لحظه دنبال کنم.»

هوارد لرمن، مدیرعامل شرکت Yext: او که تابستان امسال فعالیت‌های زیادی در جنبش اجتماعی حمایت از سیاه‌پوستان انجام داده است، این امکان را برای کارمندانش فراهم کرد تا بتوانند در روز انتخابات به مرخصی بروند و رای بدهند. او که این شرکت فعال در زمینه مدیریت برند آنلاین را اداره می‌کند، گفت: «دو نفر از دوستانم را دعوت کرده‌ام تا در شب انتخابات بتوانیم در کنار هم اخبار و نتایج را دنبال کنیم. امیدوارم بتوانم تا آخر شب در توییتر به برنده انتخابات تبریک بگویم.»

  نگرانی درباره بروز ناآرامی

این در حالی است که بسیاری از مدیران شرکت‌های تکنولوژی و مخابراتی در روزهای اخیر از احتمال بروز اعتراضات مردمی صحبت کرده‌اند. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک روز پنج‌شنبه گذشته در این مورد گفت: «نگران ایجاد شکاف و دو دستگی در میان مردم هستم، چون فکر می‌کنم احتمال بروز ناآرامی و اعتراضات مردمی با اعلام نتایج انتخابات وجود دارد.» حتی مدیرعامل شرکت PayPal هم به این موضوع اشاره کرده که احتمال بروز ناآرامی‌ها، پیش‌بینی اتفاقات و مسیر پیش‌رو را مشکل می‌کند. درست به همین دلیل هم است که بسیاری از فروشگاه‌ها و مغازه‌ها برای محافظت از اموال‌شان در صورت بروز اعتراضات احتمالی، در روز انتخابات کرکره‌ها را پایین کشیدند.

جالب آنجاست که بیش از یک‌سوم شرکت‌های حاضر در شاخص S&P ۵۰۰ در زمان ارائه آمار مربوط به درآمد فصل سوم خودش، درباره موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و اهمیت آن در وضعیت آینده خود صحبت کردند. در واقع مدیران این شرکت‌ها حالا علاوه بر احتمال افزایش مالیات‌ها در صورت انتخاب جو بایدن به‌عنوان ریاست‌جمهوری آمریکا، نگران احتمال بروز اعتراضات و ناآرامی‌های مردمی هم هستند. با این اوصاف است که «دان اسکولمن» مدیرعامل شرکت

PayPal به سهامداران این شرکت گفته است: «در حالی‌که با شیوع گسترده ویروس کرونا و خانه‌نشینی مردم و تمایل‌شان به‌خرید آنلاین، کسب‌وکار ما رونق گرفته است، اما باید خودمان را برای ناآرامی‌های احتمالی بعد از اعلام نتایج انتخابات هم آماده کنیم.» زاکربرگ هم ابراز امیدواری کرده است که در صورت بروز خشونت و اعتراض‌های مردمی بعد از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری، فیس‌بوک بتواند رای‌دهندگان را به‌خوبی مطلع کرده و محتوای منتشر شده روی این شبکه اجتماعی را به‌خوبی مدیریت کند. او می‌گوید: «شرکت‌هایی مانند ما باید صرف‌نظر از عملکرد معمول خود، در چنین شرایطی به کمک مردم برود و از گمراه شدن آنها با اخبار نادرست جلوگیری کند.» او همچنین از عملکرد چند ماهه فیس‌بوک در این زمینه دفاع کرده است.

شرکت مخابراتی بزرگ AT&T هم در نامه‌ای که هفته گذشته خطاب به کارمندانش منتشر کرد، اعلام کرد که برای تظاهرات و اعتراضات احتمالی ضددولتی آمادگی داشته باشند. آنها به کارمندانشان هشدار داده‌اند که برای در امان ماندن تا حد امکان از تظاهرات‌کنندگان دور بمانند و نشان‌های خودشان را به سینه بزنند تا مشخص شود که کارمند این شرکت هستند. با افزایش ۶۵ درصدی فروش اسلحه در ماه اکتبر امسال در مقایسه با اکتبر سال گذشته، نگرانی‌ها درباره احتمال بروز درگیری و ناآرامی بعد از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، قوت گرفته است.

  چالش‌های تکنولوژیک برای رای‌دهندگان

در حالی‌که بسیاری در گوشه‌گوشه دنیا منتظر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هستند، تاخیرهای مختلفی در روند رای‌گیری باعث شد که صف رای‌دهندگان آمریکایی طولانی‌تر شود. مشکلات تکنولوژیک یا مربوط به ارتباطات بی‌سیم باعث شده که بسیاری از مقامات دولتی نگران بروز حمله سایبری یا بدافزاری شوند و درباره احتمال مداخله در نتایج انتخابات هشدار بدهند. جایگاه‌های شخصی رای در جورجیا، اوهایو، کالیفرنیای جنوبی و تگزاس به‌طور مشخص دچار تاخیر شده‌اند اما مشکل اغلب آنها در کمترین زمان حل شد. با این حال اما بسیاری از رای‌دهندگان از تاخیر در روند رای‌گیری در بعضی ایالت‌ها به‌خاطر بروز مشکلات فنی و تکنولوژیک، ناراضی بوده‌اند.

 

منبع
دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا