اپلموبایل

مقاومت آیفون ۱۲ در تست سقوط باورکردنی نیست

شاسی فلزی آیفون ۱۲ برخلاف مدل‌های قبلی این شرکت یعنی از آیفون ۶ به بعد که به لبه‌های منحنی مجهز بودند، از لبه‌هایی صاف بهره برد. همچنین شیشه به کار رفته در قسمت پشتی بدنه نیز کاملا صاف طراحی شده است.

این تغییرات به منظور افزایش مقاومت بدنه اعمال شده تا از میزان آسیب‌های وارده به دستگاه در حین سقوط از ارتفاع کم کند. حال تست سقوط آیفون ۱۲ نشان می‌دهد که این گوشی از مقاومت بالاتری نسبت به گوشی‌های سرسخت اندرویدی رقیب برخوردار است.

اپل علاوه بر استفاده از فریمی‌فلزی، از پوشش محافظ جدیدی که تحت عنوان «سرامیک شیلد» شناخته می‌شود، برای بالا بردن مقاومت شیشه جلویی آیفون ۱۲ استفاده کرده است. این شرکت، پوشش سرامیک شیلد را در قسمت بالایی گلس آیفون ۱۲ تعبیه کرده است.

در تستی سقوطی که اخیرا روی آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو صورت گرفته، نتایج نشان داد که تمامی ادعاهای اپل در خصوص مقاومت بالای نسل جدید گوشی‌های آیفون ۱۲ درست بوده است. در این تست که در کانال یوتیوب EverythingApplePro منتشر شد، سرسختی این دو گوشی را مورد ارزیابی قرار گرفت.

اگرچه هر دو گوشی از ابعادی یکسان برخوردارند اما آیفون ۱۲ پرو اندکی سنگین‌تر بوده و از وزنی ۱۸۹ گرمی‌در مقایسه با وزن ۱۶۴ گرمی‌آیفون ۱۲ بهره می‌برد. این چند گرم وزن اضافی به دلیل استفاده از شاسی فلزی در این گوشی است در حالی که در آیفون ۱۲ از فریمی‌آلومینیومی‌استفاده شده است.

در این ویدیو مشخص شد که هر دو گوشی توانستند عملکردی فراتر از تصور را از خود نشان دهند. اگرچه مقاومت پنل پشتی گوشی به دلیل عدم برخورداری از مواد سرامیکی نسبت به پنل جلویی گوشی کمتر است. در این تست می‌بینیم که هر دوگوشی از ارتفاع‌های مختلف و با زوایای متفاوت رها می‌شوند.

اگرچه بعد از چندین بار رها شدن از ارتفاع زیاد، بدنه پشتی و سرامیک شیلد گوشی آسیب دید، اما در مجموع می‌توان گفت که تلاش‌های مهندسان اپل  برای ساخت آیفون‌هایی مقاوم اثربخش بوده است.

مقاومت آیفون 12 در تست سقوط باورکردنی نیست

 

منبع
BGR

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا