تکنولوژی

بیتلی به دلایل نامعلوم فیلتر شد، جایگزینان ایرانی کدامند؟

سرویس کوتاه کننده آدرس «بیتلی» به دلایل نامعلوم فیلتر و از دسترس خارج شده است. این وب‌سایت یکی از پراستفاده‌ترین سامانه‌های مورد استفاده برای کوتاه کردن لینک است که با ادامه دار شدن فیلتر آن، کاربرانی که قبلا از این سرویس استفاده کرده‌اند، باید تمام لینک‌هایی که از این طریق کوتاه کرده‌اند را تغییر دهند. هرچند که لینک‌هایی که توسط این سایت کوتاه شده‌اند در صورت روشن بودن فیلترشکن اجرا می‌شوند.

مسدود شدن این سایت واکنش‌های اعتراضی بسیاری از کاربران در شبکه‌های مجازی را به دنبال داشت.

به نظر می‌رسد این سامانه در ظاهر جز استفاده مفید در کوتاه سازی لینک‌ها، خطرات دیگری برای توجیه فیلتر شدن نداشت و از این رو فیلتر شدن آن جای بحث دارد. هر چند که در سال‌های گذشته هم به علت استفاده از آن برای تغییر آدرس برای فعالیت‌هایی چون فیشینگ، ۲۴ ساعت فیلتر شده و پس از آن رفع فیلتر شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که بسیاری از افراد از فیلتر شدن این سایت دچار مشکلات و ضررهای مالی شده‌اند. این سرویس که ماهانه بیش از ۶۰۰ میلیون لینک را کوتاه می‌کند بدون هیچ علت و توضیحی از روز گذشته مسدود شده است. هنوز از دلیل اصلی این عمل خبری ارائه نشده است.

کوتاه کننده لینک چیست و چرا از آن استفاده می‌کنیم؟

محدودیت تعداد کاراکترها برای درج آدرس در شبکه‌های اجتماعی، طولانی بودن آدرس موردنظر که شکل ظاهری مناسبی ندارد، کوتاه کردن لینک برای رد گیری کلیک‌ها و… از دلایلی هستند که افراد به سایت‌های کوتاه کننده لینک مراجعه می‌کنند.

کوتاه کننده لینک سایت‌هایی هستند که لینک طولانی شما را کوتاه می‌کنند و روی دامین اصلی سایت به شما لینکی جدید ارائه می‌دهند.

جایگزین چند کوتاه کننده لینک ایرانی 

از آن‌جایی که خبر فیلترینگ و تحریم‌ها حسابی داغ است. بهتر است استفاده از سایت‌های خارجی را تا جای ممکن کم کنیم تا دستمان در پوست گردو نماند.

یون

این سرویس کوتاه کننده لینک ایرانی علاوه بر کوتاه سازی لینک‌های شما امکانات مختلف دیگری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. قابلیت ایجاد لیستی از لینک ها، تنظیم کلمه عبور، تاریخ شروع و خاتمه اعتبار لینک از امکاناتی است که در سایت یون در اختیار شما قرار گرفته است.  یکی از مهمترین ویژگی‌های کوتاه کننده لینک یون ارائه گزارشات کامل و جامع از آمار بازدید‌ها از لینکهای شماست. تفکیک گزارش‌ها بر حسب کشور، تاریخ و روز و ساعت بازدید، لیست ارجاء دهنده ها، دستگاه کاربر و … از امکانات این کوتاه کننده لینک خوب ایرانی است.

وان دا

یکی دیگر از سایت‌های کوتاه کننده لینک وان‌دا است که قابلیت کسب درآمد برای وبمستران را هم دارد. با کوتاه کننده لینک وان دا خیلی راحت می‌توانید لینک‌های خود را به صورت مستقیم و غیر مستقیم کوتاه کنید.  بعد از کوتاه کردن هر لینک برای مشاهده آمار دقیق از تعداد کلیک‌ها کافی است /info را به ادامه لینک کوتاه شده خود اضافه کنید تا آمار لحظه به لحظه لینک خود را مشاهده کنید.

بیتن

وب مستران زیادی از این سرویس کوتاه کننده لینک استفاده می‌کنند. استفاده از تمامی امکانات این سرویس، رایگان است.

امکاناتی مانند تاریخچه دقیق، منابع کلیک کرده، مناطق جغرافیایی که افراد در آنها روی این لینک کلیک کرده‌اند و … را شامل می‌شود. همچنین با استفاده از این سرویس، می‌توانید لینک‌های خود را براحتی ویرایش کنید.

ان یو آر ال

ان یو آر ال (nurl. ir) می‌تواند گزینه مناسبی برای کوتاه کردن لینک‌ها برای مدیران وب سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی باشد.

تاریخچه دقیق، منابع کلیک کرده، مناطق جغرافیایی که افراد در آنها روی این لینک کلیک کرده‌اند و … را شامل می‌شود. همچنین می‌توانید لینک‌های خود را به راحتی ویرایش کنید.

زایا

این سایت که زیر مجموعه سون هاست است، یکی از مزیت‌های کوتاه کننده زایا اتصال دامین خود به زایا متصل بوده و می‌توانید لینک‌های کوتاه خود را روی سایت خودتان به صورت شخصی سازی شده داشته باشید.

این کوتاه کننده لینک دائما در حال بروز رسانی است و جدیدا ربات تلگرام کوتاه کننده لینک را به سیستم خود اضافه کرده است.

air. ir

یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک ایرانی air. ir است. علاوه بر عدم نمایش تبلیغات، لینک‌های کوتاه شده شما به صورت دائمی روی این سایت باقی می‌ماند و حذف یا غیر فعال نمی‌شوند.

 

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا