تکنولوژی

3 دلیل برای عدم خرید خودرو کارکرده چینی

افزایش قیمت خودروهای چینی در اثر قوانین محدودیت کننده ورود خودروهای خارجی و تحریم‌های اعمال شده باعث شد که این خودروها جان تازه‌ای بگیرند و به عنوان یکی از گزینه‌های خرید ایرانیان مطرح شوند. اما با این حال خرید خودرو کارکرده چینی هنوز هم طرفداران زیادی نداشت. تا اینکه قیمت خودروهای باکیفیت وارد محدود میلیارد تومان شد و تعداد کسانی که توانایی خرید این خودروها را دارند رو به کاهش گذاشت. در چنین بازاری مردم حتی توانایی خرید خودرو صفر را هم از دست دادند و به خرید خودرو کارکرده روی آوردند. با این وجود هنوز هم کارشناسان نخریدن خودروی چینی را توصیه می‌کنند. در این مطلب می‌خواهیم چرایی این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

دلیل اول: فروش خودروی دست دوم چینی کار مشکلی است.

اگر دلیل شما برای خرید خودرو راحتی خود و خانواده‌تان باشد، بدون شک بعد از چند سالی پولی فراهم کرده و خودروی خود را با یک مدل بهتر تعویض می‌کنید. اگر خودروی پیشین شما یک ماشین اروپایی، کره‌ای یا ژاپنی باشد می‌توانید آن را از همین الان فروخته شده بدانید. اما خرید خودرو کارکرده چینی در میان ایرانیان طرفداران چندانی ندارد. نسخه‌های دست دوم خودروهای چینی در هنگام فروش افت قیمت بالایی را تجربه می‌کنند. علاوه بر آن کیفیت خودروهای چینی با افزایش استفاده به شدت افت می‌کند و کمتر کسی حاضر به خرید خودرو کارکرده‌ای است که چینی بوده و پیمایش چندین هزار کیلومتری نیز داشته باشد.

دلیل دوم: خدمات پس از فروش نامناسب

از آنجایی که شرکت‌های خارجی معتبر یکی یکی بساط خود را جمع کرده و از بازار خودروی ایران خارج شدند، دور از انتظار به نظر نمی‌رسد که با یک جرقه کوچک شرکت‌های چینی هم از ایران جمع کرده و بروند. هرچند تامین قطعات این خودروها حتی در بازار فعلی که هنوز نمایندگی‌ها ارتباط خود را با شرکت‌های سازنده حفظ کرده‌اند نیز کار بسیار مشکلی است. این مشکل حتی درباره خودروهای چینی مونتاژ یا وارد شده توسط شرکت‌های بزرگ خودروسازی نظیر ایران‌خودرو و سایپا نیز وجود داشته و حتی پررنگ‌تر است.

بسیاری از شرکت‌های واردکننده خودروهای چینی به دلایل مختلف توانایی تامین قطعات این خودروها را ندارند. به همین دلیل خراب شدن یک قطعه اصلی در خودروی شما به معنای ماندن در صف‌های بلند و طولانی برای دریافت یک قطعه باکیفیت از نمایندگی‌ها یا گیر افتادن در دام بازار سیاه و خرید قطعات بی‌کیفیت است. از سوی دیگر مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت ارزهای خارجی نیز باعث می‌شود که نمایندگی‌ها کم‌کم قدرت خود را از دست بدهند و کوچک و کوچک‌تر شوند. به همین دلیل بسیاری از متخصصان توصیه می‌کنند که پیش از خرید هر خودرویی درباره بازار تامین قطعات آن اطلاع کسب کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

دلیل سوم: پایین بودن کیفیت مواد استفاده شده در ساخت

ظاهر دل‌فریب خودروهای چینی می‌تواند به راحتی شما را گول بزند. مهندسان چینی برای حفظ قیمت پایین این خودروها از کیفیت مواد اولیه استفاده شده کم می‌کنند. این امر وقتی در داخل یک خودروی چینی قرار می‌گیرید خیلی بیشتر به چشم می‌آید. از طرف دیگر این موضوع تنها مربوط به برندهای گمنام چینی نیست، بلکه شرکت‌های چینی بزرگ و معروف نظیر جک و جیلی نیز همین مشکل را دارند. کابین خودروهای چینی معمولا از پلاستیک خشک و بی‌کیفیت ساخته شده است. بخش فنی آن کیفیت مناسبی ندارد و سیستم‌های ایمنی موجود نیز چندان کارآمد نیستند. نکته قابل توجه اینجاست که افت کیفیت متریال به کار رفته در داخل این خودروها به مرور زمان بیشتر شده و این موضوع برای کسانی که قصد خرید خودرو کارکرده چینی را دارند بیشتر به چشم می‌آید.

در مقابل دلایل ذکر شده برای نخریدن خودروهای چینی هنوز هم دلایل زیادی برای خرید آن‌ها وجود دارد. هرچند که این خودروها هنوز هم در بازارهای جهانی در ردیف خودروهای ارزان قیمت قرار دارند، اما در بازار ایران می‌توان آن را جزء خودروهای لوکس دانست. بیشتر خودروهایی که در زمان ورودی به ایران با قیمتی بین 50 تا 70 میلیون تومان به فروش می‌رسیدند، در بازار امروز با رشد حداقل ده برابری به یک کالای لوکس و گران قیمت تبدیل شده‌اند.

تنها مزیتی که خودروهای چینی در اختیار خریداران خود قرار می‌دهند، ظاهر زیبا و امکانات رفاهی بسیار جذاب است. همین موضوع بسیاری از خریداران را به سوی خودروهای چینی می‌کشاند. اما فراموش نکنید که این خودروهای پرنقش ‌و نگار هنوز هم از متریال بی‌کیفیتی ساخته شده‌اند. در بازار خرید خودرو کارکرده طرفداران زیادی ندارند. از پیشرانه‌های قدرتمندی استفاده نمی‌کنند و سیستم ایمنی چندان قوی ندارند. به همین جهت بهتر است پیش از خرید گزینه‌های دیگر را نیز بررسی کنید. شاید انتخاب نسخه‌های قدیمی‌تر خودروهای باکیفیت‌تر بتواند بیشتر از خودروهای جدید و زیبای چینی شما را راضی کند. به خاطر داشته باشید که خودرو چیزی نیست که برای زیبایی آن ریسک کنید و می تواند جان شما و دلبندانتان را به خطر بیاندازد.

موضوعی که می‌تواند کمک زیادی به شما در انتخاب خودرو آینده‌تان بکند، استفاده از مشاوره متخصصان حوزه خودرو است. شرکت همراه مکانیک با تجربه 7 ساله در بازار خودرو دست دوم و شرکت در بیش از 150هزار معامله خودرویی از طریق ارائه خدمت کارشناسی خودرو می‌تواند بهترین خودرو را با توجه به میزان بودجه و نیاز شما معرفی کند. مزایای استفاده از طرح خرید خودرو سفارشی همراه مکانیک به شرح زیر است:

  • دریافت مشاوره تخصصی و حرفه‌ای جهت مقایسه و انتخاب خودروی مناسب شما
  • خرید خودروی کارشناسی شده همراه با گزارش کامل فنی و بدنه
  • انجام 2 بار کارشناسی تخصصی بر روی خودرو، جهت به حداقل رساندن خطای انسانی
  • ضمانت واقعی هفت روزه و پرداخت خسارتبر روی خودروهای پیشنهادی همراه مکانیک
  • خرید خودرو بدون واسطه، از مصرف‌کننده نهایی و به قیمت واقعی
  • استفاده از مشاوره حقوقی در زمان عقد قولنامه

پس همین الان وارد سایت شرکت همراه مکانیک شوید و درخواست خود را ثبت کنید تا مشاوران این شرکت با شما تماس بگیرند و ادامه مراحل را برای شما توضیح دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا