هواوی

بررسی تبلت هواوی مدیاپد تی ۵

چند سالی است که هواوی، تولید تبلت را به خط تولید کارخانه‌های خود اضافه کرده و توانسته مدل‌های متنوعی را با قیمت‌های مناسب به بازار عرضه کند. اما این ارزان بودن دلیل بر بی‌کیفیتی نیست و هواوی نیز توانسته در این سال‌ها، به خوبی این مسئله را ثابت کند.

در واقع، نگاه هواوی به بازار، چیزی فراتر از سودمحوری است و این شرکت نشان داده که به کاربر و قدرت خرید آن‌ها نیز توجه ویژه‌ای دارد. مدیاپد تی ۵ با نمایشگر ۱۰.۵ اینچی، یکی از نمونه‌های بارز این دیدگاه است. محصولی مقرون به‌صرفه که می‌تواند برای آن‌هایی که نمی‌خواهند هزینه زیادی را برای خرید یک تبلت پرداخت کنند، گزینه مناسبی برای خرید باشد. در ادامه قصد داریم تا مروری داشته باشیم به مشخصات، ویژگی‌ها و قابلیت‌های تبلت هواوی مدیاپد تی ۵ با نمایشگر ۱۰.۵ اینچی.

طراحی

تبلت هواوی مدیاپد تی ۵

زمانی که کاربر، هزینه ک‌می‌را برای خرید یک تبلت پرداخت می‌کند، اولین سوالی که بر ذهن وی نقش می‌بندد، کیفیت بدنه دستگاه است. مهندسان هواوی برای ساخت این محصول، از پلاستیک باکیفیت استفاه کردند که از مقاومت نسبتا خوبی برخوردار است. لبه‌های کناری قسمت پشتی این تبلت، به صورت اج یا همان منحنی طراحی شده است.

وزن مدیاپد تی ۵ حدود ۴۶۰ گرم عنوان شده که نشان می‌دهد به راحتی قابل حمل و جابجایی خواهد بود. همچنین ضخامت بدنه نیز برابر با ۷.۸ میلیمتر اعلام شده که برای محصولی در این قیمت، قابل توجه است.

تبلت هواوی مدیاپد تی ۵

همچنین در سمت راست این گوشی دکمه‌های پاور و تنظیم صدا تعبیه شده و در سمت چپ نیز درگاه سیم کارت، پورت شارژر و جک هدفون قرار دارد.

تبلت هواوی مدیاپد تی ۵

عملکرد

مهندسان هواوی، پردازنده هشت هسته‌ای کایرین ۶۵۹ را در دل مدیاپد تی ۵ تعبیه کرده‌اند که از توان پردازشی مناسبی در میان چیپست‌های هم‌رده خود بهره می‌برد و به خوبی از پس اجرای کارهای روزمره کاربر بر می‌آید.

تبلت هواوی مدیاپد تی ۵

این چیپست با سرعت کلاک ۲.۳ گیگاهرتزی کار می‌کند و این یعنی، خللی در اجرای اپلیکییشن‌های اندرویدی در این تبلت مشاهده نخواهد شد. همچنین در تست‌های انجام شده، کارهایی از قبیل وب‌گردی، تماشای ویدیو، پخش زنده فیلم و اجرای برنامه‌های کاربردی مثل برنامه شاد، بدون مشکل و وقفه انجام می‌شد.

رم و حافظه ذخیره‌سازی

هواوی این محصول را در سه نسخه روانه بازار کرده است. همانطور که می‌دانید، هرچه میزان رم و حافظه ذخیره‌سازی بیشتر باشد، دستگاه با قیمت بالاتری نیز به فروش خواهد رفت.

نسخه‌ای که هواوی در ایران عرضه می‌کند، به رم ۳ و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی مجهز شده است. رم ۳ گیگابایتی برای یک تبلت می‌تواند به بخش زیادی از نیازهای یک کاربر از تبلتی معمولی پاسخ دهد. اما هواوی برای آن‌هایی که به حافظه و رم بیشتری نیاز دارند نیز نسخه سوم را عرضه کرده که از رم ۴ و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی بهره می‌برد. خوشبختانه مدیاپد تی ۵ از کارت حافظه میکرو اس‌دی پشتیبانی می‌کند و کاربر می‌تواند در صورت تمایل، میزان حافظه ذخیره‌سازی تبلت را ارتقا دهد. به گفته هواوی، امکان درج حافظه‌ای تا ۲۵۶ گیگابایت برای کاربران فراهم شده است.

نمایشگر

تبلت هواوی مدیاپد تی ۵

تبلت‌های ارزان‌قیمت، معمولا به نمایشگرهای باکیفیتی مجهز ن‌می‌شوند، اما خوشبختانه این مسئله در خصوص مدیاپد تی ۵ صدق نمی‌کند. هواوی در این محصول، از نمایشگری ۱۰.۱ اینچی مجهز به نمایشگر ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل استفاده کرده و کاربر می‌تواند به راحتی فیلم‌هایی با کیفیت فول اچ‌دی را به صورت زنده تماشا کند.

هواوی همچنین از پنل IPS در این تبلت استفاده کرده است، این پنل‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که محتوای روی نمایشگر از زوایای مختلف به خوبی قابل رویت خواهد بود و مشکلی به وجود نخواهد آمد. در کل، می‌توان گفت که نمایشگر مدیاپد تی ۵ یک سروگردن بالاتر از نمایشگر به کار رفته در مدل‌های مشابه رقیب است. البته مشکل اصلی این دسته از نمایشگرها استفاده از در نور آفتاب است که ممکن است نسبت به نمایشگرهای ای‌ای‌دی نور کمتری داشته باشد.

دوربین

تبلت هواوی مدیاپد تی ۵

در قسمت جلویی تبلت، از دوربینی با رزولوشن ۲ مگاپیکسلی استفاده شده و در قسمت پشتی نیز شاهد به کارگیری دوربینی با رزولوشن ۵ مگاپیکس هستیم. عکس‌های ثبت شده توسط این دوربین، می‌تواند برای تبلتی با این قیمت، قابل قبول باشد.

همچنین هواوی مدیاپد تی ۵ مجهز به اندروید ۸ روانه بازار شده اما قطعا بعد از روشن شدن، جدیدترین بروزرسانی‌ها را دریافت خواهد کرد.

جمع‌بندی

تبلت مدیاپد تی ۵ با مشخصات و ویژگی‌هایی که ذکر شد، می‌تواند برای آن‌هایی که به دنبال خرید محصولی ارزان اما با مشخصاتی بالاتر از پولی که پرداخت می‌کنند، گزینه‌ای مناسب برای خرید باشد. این تبلت که به رم ۳ و حافظه ۳۲ گیگابایتی مجهز شده، برای بسیاری از کاربران و دانش‌آموزان که این روزها به آموزش‌های آنلاین نیاز دارند، می‌تواند گزینه خوبی باشد.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا