تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

کارمندان این شرکت‌های فناوری شاید برای همیشه دورکاری کنند

ویروس کرونا همچنان یکه‌تازی می‌کند و بعد از آن کاهش نسبی تعداد مبتلایان و مرگ‌ومیرها، باری دیگر خوی بی‌رحم خود را نشان داده و روزانه صدها نفر را در سراسر جهان به کام مرگ می‌کشاند.

این روزها بسیاری از کشورها با موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کنند و اغلب شرکت و کسب‌وکارها نیز برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس، دوکاری کارمندان را در دستور کار قرار داده‌اند. اگر این روال ادامه داشته باشد، شاید کارکنان برخی از شرکت‌ها هرگز به محل کار خود برنگردند و برای همیشه دورکار باقی بمانند. در ادامه قصد داریم تا نگاهی بیندازیم به این شرکت‌ها.

دراپ‌باکس – Dropbox

تقریبا ۳۰۰۰ نفر در این شرکت بزرگ در دنیای فناوری، مشغول به فعالیت هستند که بخش زیادی از آن‌ها فعلا به صورت دورکاری وظایف محوله را انجام می‌دهند. این شرکت برای برقراری ارتباط میان کارکنان در این شرایط، دفاتری را تحت عنوان دراپ‌باکس استودیو (DropBox Studios) طراحی کرده که می‌تواند زمینه همکاری گروهی و تیمی‌را میان آن‌ها فراهم کند.

فیسبوک – Facebook

مارک زاکربرگ چندی پیش اعلام کرد حدود ۵۰ درصد از کارمندان این شرکت می‌توانند در طی ۵ الی ۱۰ سال آینده، از منازل خود کار کنند. او این ایده را به منظور جلب رضایت و توجه به علاقه‌مندی کارمندان پیاده خواهد کرد.

اکتا – Okta

شرکت نرم‌افزاری اکتا (Okta) که خدمات نرم‌افزاری را برای بیش از ۹۰۰۰ شرکت از قبیل جت‌بلو، نورداستریم و اسلک فراهم می‌کند، قصد دارد تا با اعمال سیاست‌هایی جدید، ۸۵ درصد از نیروی کار خود را به صورت دورکار مدیریت کند. گفتنی است قبل از همه‌گیری کرونا نیز تقریبا ۳۰ درصد از کارمندان این شرکت از منازل خود، کارهای محوله را انجام می‌دادند. هم اکنون حدود ۲۶۰۰ نفر در این شرکت مشغول به فعالیت هستند.

شاپیفای – Shopify

در ماه مه میلادی، شرکت شاپیفای رسما از تصمیم خود برای تبدیل شدن به یک شرکت دیجیتالی خبر داد. این یعنی حتی اگر دفاتر این شرکت در سال ۲۰۲۱ مجدد بازگشایی شوند، اغلب کارمندان آن به صورت دورکاری فعالیت خواهند کرد. توبی لوتکه، مدیرعامل شاپیفای در این باره عنوان کرد که دیگر فعالیت شرکت‌ها با محوریت دفاتر به پایان رسیده است.

اسلک – Slack

اسلک که در زمینه ارائه پلتفرم ارتباطی فعالیت دارد و اخیرا مقدمات دورکاری صدها نفر از کارکنان خود را فراهم کرده، اخیرا با وضع قوانین داخلی جدید، دورکاری را اختیاری کرده است. اسلک اعلام کرد که کارمندان این شرکت می‌توانند برای همیشه دورکار بمانند.

اسکوئر – Square

اسکوئر که یکی دیگر از شرکت‌های تحت هدایت جک دورسی، مدیرعامل توییتر به شمار می‌رود، قصد دارد تا حتی بعد از به پایان رسیدن همه‌گیری کرونا نیز امکان دورکاری را برای کارمندان خود فراهم کند. این شرکت اعلام کرد که با این کار قصد دارد تا کارمندان در محیطی مطلوب خودشان کار کنند.

توییتر – Twitter

توییتر اخیرا اعلام کرد که به برخی از کارمندان خود این اجازه را می‌دهد تا برای همیشه از خانه کار کنند. این شرکت بزرگ فناوری گفت که تجربه دورکاری در چند ماه اخیر نشان داد که می‌توان برای درازمدت هم از این شیوه استفاده کرد.

زیلو – Zillow

شرکت زیلو فعال در حوزه املاک فعالیت دارد، امکان کار از خانه را برای کارمندان خود فراهم کرد. این شرکت امیدوار است که بتواند شیوه دورکاری را برای همیشه ادامه دهد.

منبع
CNN

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا