اپل

سرعت شارژ وایرلس در آیفون‌های جدید، دو برابر مدل‌های قبل است

اپل امسال، آیفون‌های جدید خود را مجهز به سیستم مگ سیف (MagSafe) رونمایی کرد که برای قرار است در قالب چند محصول جانبی در اختیار دارندگان گوشی‌های آیفون ۱۲ قرار گیرد.

یکی از قابلیت‌های مهم مگ سیف، مربوط به شارژ گوشی‌های آیفون می‌شود که به گفته اپل، می‌تواند سرعت شارژ وایرلس آیفون‌های ۱۲ را به طور قابل توجهی ارتقا دهد. البته چند سالی است که فناوری شارژ وایرلس Qi  مورد استقبال کاربران آیفون قرار گرفته و نظر آن‌ها را جلب کرده است. با این حال، سرعت شارژ آن در مقایسه با فناوری‌های شارژ وایرلس به کار رفته در گوشی‌های اندرویدی، بسیار کمتر است.

به عبارتی دیگر، فناوری Qi می‌تواند با حداکثیر سرعت ۷.۵ وات، گوشی‌های آیفون را شارژ کند اما شارژ وایرلس برخی از گوشی‌های اندرویدی، می‌تواند تا سرعت شارژ ۳۰ وات را در پی داشته باشد. حال، شرکت اپل با فناوری مگ سیف به میدان آمده تا این مسئله را جبران کند.

طبق آخرین اطلاعات، شارژرهای مگ سیف می‌توانند گوشی‌های آیفون را تا ۱۵ وات شارژ کنند که در مقایسه با فناوری شارژی که این روزها توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد، سرعت شارژ دو برابری را به ارمغان خواهد آورد.

البته باید به این نکته نیز توجه کرد که این سرعت، به عنوان حداکثر سرعت شارژ عنوان شده و ممکن است بسیاری از کاربران نتوانند به سرعت شارژ ۱۵ وات دست یابند. قطعات جانبی مگ سیف اپل شامل کیس، شارژر و یک کیف چرمی‌می‌شوند.

منبع
9to5mac

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا