ایران

اسپاتیفای هم کاربران ایرانی را تحریم کرد

در چند روز اخیر کاربران ایرانی مشکلاتی را برای ورود به اسپاتیفای داشته‌اند که گمان‌ها را به سمت تحریم کاربران ایرانی توسط برنامه اپلیکیشن پخش آنلاین موسیقی می‌برد. حال به نظر می‌‌رسد اسپاتیفای در ایمیل پاسخ به سوال کاربران ایرانی که دلیل اصلی مسدود شدن حساب‌هایشان را محل کنونی آن‌ها یعنی ایران ذکر کرده، مهر تاییدی بر تحریم کاربران ایرانی این برنامه موسیقی باشد. طی چند هفته گذشته دسترسی کاربران ایرانی به دو سرویس «ساندکلاد» و «گیت‌لب» هم قطع شده بود.

اسپاتیفای در ایمیل پشتیبانی خود اعلام کرده است: «در حال حاضر به علت مسائلی که خارج از کنترل اسپاتیفای است، قادر به ارائه خدمات خود در ایران نیستیم.»

تحریم کاربران ایرانی از سوی اسپاتیفای بحث تازه‌ایی نیست و در گذشته در چند برهه مختلف کاربران در ایران برای استفاده از این سرویس مجبور به تغییر IP خود بودند. اسپاتیفای آی‌پی‌های ایران را بسته بود که این موضوع، تغییر آی‌پی توسط کاربران ایرانی را در پی داشت. در حال حاضر این سرویس پخش موسیقی، به طور رسمی خبری از تحریم کاربران ایرانی منتشر نکرده است و در حال حاضر بیشتر کاربران در ایران بدون تغییر آی‌پی در حال استفاده از این اپلیکیشن موسیقی هستند، اما با توجه به متن ایمیل بخش پشتیبانی اسپاتیفای این احتمال می‌رود که کاربران برای مدت زمان محدودی قادر به دسترسی به برخی سرویس‌های مخصوص باشند. باید دید Spotify چه برنامه‌ای برای کاربران ایرانی در نظر دارد.

اسپاتیفای هم کاربران ایرانی را تحریم کرد اسپاتیفای هم کاربران ایرانی را تحریم کرد

اسپاتیفای با بیش از 258 میلیون کاربر

اسپاتیفای بیش از 258 میلیون کاربر فعال در ماه دارد و در حال حاضر پرطرفدارترین و بهترین برنامه‌ها از نوع خود به شمار می‌رود، بیش از 113 میلیون کاربران و مشترکانی که از سرویس‌های پولی این نرم افزار استفاده می‌کنند، ۹۹/ ۹ دلار در ماه پرداخت می‌کنند که در صورت دانشجو بودن هنگام ثبت نام، تنها کافی است ماهانه مبلغی معادل ۹۹/ ۴ دلار را به اسپاتیفای پرداخت کنند. جالب است بدانید بیشترین کاربران اسپاتیفای از منطقه آمریکای شمالی که شامل ایالات‌متحده آمریکا و کانادا می‌شود، هستند. اپلیکیشن اسپاتیفای در سال ۲۰۰۶ میلادی در سوئد تاسیس و راه‌اندازی شد.

 اپلیکیشن‌های موسیقی جایگزین اسپاتیفای

سرویس‌های موزیک متنوعی برای کاربران وجود دارند که می‌توانند جایگزین اسپاتیفای باشند. البته برخی از این سرویس‌ها هم برای استفاده به تغییر آی‌پی نیاز دارند.

Deezer: Deezer یک اپلیکیشن فرانسوی بسیار مشابه با سرویس موسیقی اسپاتیفای است که در برخی ویژگی‌ها مانند سرویس پرداخت با هم تفاوت‌‌هایی دارند.

Tidal: تایدل‏ یک پلتفرم آنلاین موسیقی است که توسط یک خواننده معروف آمریکایی راه‌اندازی شده، در حال حاضر ‏بیش از 56 میلیون آهنگ و فراتر از 225 هزار ویدیو در این اپلیکیشن موجود است.

TuneIn: برنامه TuneIn  یک سرویس رادیویی است که پخش کاملی از انواع سبک موسیقی‌ها در سراسر دنیا دارد که با توجه به سلیقه کاربر موزیک مورد علاقه او را به آن‌ها پیشنهاد می‌دهد.

Soundcloud : یکی دیگر از برنامه‌های پخش و تشخیص آهنگ برنامه Soundcloud است که می‌توان گفت یک جایگزین مناسب برای برنامه اسپاتیفای خواهد بود. به علت به روزرسانی روزانه این برنامه به راحتی می‌توانید هر آهنگ و موسیقی روی این برنامه پیدا کنید.

Google Play Music: این برنامه به علت کاربران زیاد اندرویدی یکی از نزدیک‌ترین جایگزین‌های برنامه Spotify است برای این دسته از کاربران است و کاربران با استفاده از حق اشتراک به بیش از 20 میلیون آهنگ و کانال‌های مختلف رادیویی دسترسی دارند.

Apple Music: این اپلیکیشن یک سرویس استریمینگ موسیقی است که به شما اجازه می‌دهد به آهنگ‌های موجود در iTunes گوش دهید، این اپلیکیشن برای کاربران آیفون که از اسپاتیفای استفاده می‌کردند می‌تواند جایگزین مناسبی باشد. هرچند که این برنامه موسیقی برای کاربران اندرویدی هم در دسترس است. اپل موزیک تا کنون تقریبا نزدیک به ۶.۵ میلیون کاربر دارد.

Pandora: یک برنامه رادیو مجازی و شخصی است که موسیقی و کمدی های مربوط به هنرمند مورد علاقه شما را پخش می کند و برای کاربران یک ایستگاه رادیویی مجازی ایجاد می‌کند.

گفتنی است که در چند سال اخیر اپل موزیک و پاندورا از بزرگترین رقبای اسپاتیفای بودند که سهم قابل‌توجهی از بازارهای مرتبط با پخش آنلاین موسیقی را به خود اختصاص داده‌اند.

نظر شما کاربران آی‌تی‌ایران در این‌باره چیست؟ آیا شما از سرویس اسپاتیفای استفاده می‌کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. شیائومی نسخه 75 اینچی تلویزیون Mi TV 4 را با رزولوشن 4K HDR و پشتیبانی از دستیار صوتی رونمایی کرد گفت:

    نمایندگی رسمی تعمیرات موبایل شیائومی

    شیائومی می بند 7 احتمالا به نمایشگر بزرگ‌تر، جی‌پی‌اس داخلی و موارد دیگر مجهز خواهد بود

    فروش احتمالی ۲۵ الی ۳۰ میلیون واحد گوشی‌ شیائومی در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۷

    عکس های ساعت هوشمند می واچ لایت شیائومی – Xiaomi Mi Watch Lite

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا