ایران

صدور ۱۸۴۷ پروانه فعالیت توسط اتحادیه کسب و کارهای مجازی

اتحادیه کشوری کسب وکارهای مجازی در گزارشی که امروز منتشر کرد از صدور هزار و ۸۴۷ پروانه کسب‌وکار مجازی خبر داده و میزان پراکندگی آن‌ها را بررسی کرده است.

این گزارش با هدف نشان دادن پراکندگی پروانه‌های صادر شده، جهت شناخت بهتر اکوسیستم آنلاین در کل کشور و همین‌طور بررسی علایق و میزان تمایل جمعیت در هر اقلیم به موضوعات مختلف کسب و کارها جمع آوری شده است.

کار اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی با ۲۲۳ پروانه در سال ۹۵ آغاز و اکنون پس از چهار سال به صدور۱۸۴۷ پروانه رسیده است. از ابتدای امسال تا الان ۴۲۸ پروانه کسب از طریق اتحادیه کسب و کارهای مجازی صادر شده است.

بر اساس این گزارش از تعداد کل پروانه‌ها، ۱۹۹ پروانه (۱۱درصد) به نام خانم‌ها و ۱۶۴۸ (۸۹ درصد) نیز به نام آقایان صادر شده است.  ۹۲۰ پروانه (۴۸.۱ درصد) برای کسب و کارهای حقیقی و ۹۲۷ پروانه برای کسب و کارهای حقوقی صادر شده‌اند که بیشترین تعداد پروانه، به عرضه انواع خدمات در فروشگاه‌های مجازی تعلق دارند.

تهران، اصفهان، البرز، فارس، خراسان رضوی و مازندران به ترتیب در صدر جدول دریافت کننده پروانه از اتحادیه کشوری کسب و کار مجازی هستند. بیش از ۵۰ درصد از کسب وکارهای عضو اتحادیه کسب و کارهای مجازی، متعلق به استان تهران هستند که تا شهریور ۹۹ برای دریافت پروانه کسب و کار اقدام کرده‌اند. سهم مشارکت زنان در این پروانه‌ها تنها ۹ درصد است و ۹۱درصد باقیمانده متعلق به مردان است.

در شهرهایی مانند خراسان شمالی، بوشهر، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، هرمزگان، همدان سهم مشارکت زنان از کسب و کارهای عضو اتحادیه کسب و کارهای مجازی صفر درصد است.

فروشگاه‌های بزرگ مانند فروشگاه‌های پوشاک، کیف و سیسمونی کودک، لوازم خانگی و لوازم سفر و غیره با ۱۸/۹ درصد بیشترین تعداد پروانه را دریافت کرده‌اند. بعد از آن کسب‌وکارهای مربوط به محصولات دیجیتال و لوازم برقی با ۱۱/۵ درصد بیشترین تعداد پروانه را به خود اختصاص داده‌اند. کسب‌وکارها در حوزه جابه جایی هوشمند هم با ۹ درصد در جایگاه سوم قرار دارند. در حوزه مواد شیمیایی و صنایع وابسته هم کمترین پروانه کسب توسط اتحادیه صادر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا