مایکروسافت

«سرفیس لپتاپ GO» معرفی شد؛ رقیبی تازه‌نفس برای مک بوک ایر

مایکروسافت به تازگی از یک لپتاپ جدید به نام «سرفیس لپتاپ گو» پرده برداشت که به لطف وزن و ضخامت بدنه کم خود ‌می‌تواند رقیبی جدی برای مک بوک ایر اپل باشد.

این لپتاپ که با قیمت پایه 549 دلار عرضه خواهد شد، بسیار ارزان‌تر از دیگر مدل‌‌های خانواده سرفیس مایکروسافت است و حتی قادر است خریداران کروم بوک‌‌ها را نیز به خود جذب کند. سرفیس لپتاپ گو مجهز به یک نمایشگر 12.4 اینچ و  وزن 1.1 کیلوگر‌می‌عرضه خواهد شد.

مدل پیشرفته‌تر این لپتاپ که برای آن قیمت 899 دلار تعیین شده و ‌می‌تواند مک بوک ایر را به چالش بکشاند، از رم 8 گیکابایتی، حافظه داخلی 256 گیگابایتی و پردازنده چهار هسته‌ای نسل ده‌می‌Core i5 اینتل بهره ‌می‌برد.

برای مقایسه بد نیست بدانید که مک بوک ایر علاوه برآنکه 100 دلار گران‌تر است، به پردازنده دو هسته ای نسل ده‌می‌Core i3 نیز مجهز شده است. در خصوص نمایشگر سرفیس لپتاپ گو نیز باید گفت که از ابعاد 12.4 اینچی با رزولوشن 1536 در 1024 و نسبت ابعاد 3:2 بهره ‌می‌برد.

همچنین این لپتاپ از یک درگاه USB 3.2 USB-C، یک درگاه USB 3.1 Type-A و یک ورودی 3.5 میلیمتری هدفون و البته درکاه شارژ سرفیس کانکت برخوردار است. یک دوربین وبکم 720p نیز روی بدنه تعبیه شده و حسگر اثر انگشت نیز به عنوان سیستم بیومتریک برای ورود به دستگاه استفاده خواهد شد. البته این سنسور فقط روی مدل‌‌های 699 و 899 دلاری تعبیه شده است.

همچنین سرفیس لپتاپ گو به وای فای 6 و فناوری شارژ سریع مجهز است که ‌می‌تواند ظرف یک ساعت، شارژ دستگاه از صفر به 80 درصد برساند. جنس بدنه سرفیس لپتاپ گو نیز به منظور کاهش هزینه‌‌ها و عرضه محصولی ارزان‌تر از پلاستیک باکیفیت ساخته شده است.

و اما در خصوص مدل پایه سرفیس لپتاپ گو باید گفت که به مشخصاتی همچون رم 4 گیگابایتی و حافظه 64 گیگابایتی مجهز شده است. مدل سوم یعنی 699 دلاری نیز از رم 8 گیگابایتی و حافظه 128 گیگابایتی بهره ‌می‌برد.

منبع
Appleinsider

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا