گوگل

گوگل تولد 22 سالگی خود را جشن گرفت

شرکت گوگل ساعاتی پیش با انتشار تصاویری متحرک در صفحه اصلی جست‌وجوی خود، تولد 22 سالگی خود را جشن گرفت.

در این تصویر می‌بینیم که حرف G به همراه دیگر همکاران خود یعنی حروف OOGLE، از راه دور و از طریق ویدیوکنفرانس، در حال برگزاری مراسم تولد این شرکت هستند. این جشن تولد مجازی بی‌ارتباط با وضع این روزهای جهان که با همه‌گیری ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، نیست و بر حفظ رعایت فاصله اجتماعی در موقعیت‌های مختلف تاکید دارد.

گوگل تقریبا 22 سال پیش تاسیس شد، زمانی که سرگئی برین و لری پیج دانشجویان دوری دکتری دانشگاه استنفورد، مقاله‌ای را با عنوان «آناتومی‌موتور جست‌وگر وب با مقیاس بزرگ» منتشر کردند که در آن، عملکرد نمونه اولیه موتور جست‌وجوی گوگل با دیتابیس بیش از 24 میلیون صفحه شرح داده شد.

این موتور جست‌وجو در این سال‌ها توانست به سرعت مسیر رشد و محبوبیت را طی کند و اکنون اطلاعات بیش از صدها میلیارد صفحه وب را در خود جای داده است. گوگل اکنون به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بسترهای تبلیغاتی در جهان به شمار می‌رود.

چندی پیش، گوگل به جمع شرکت‌های زیرمجموعه آلفابت پیوست. آلفابت، شرکتی است که در زمینه‌های مختلفی فعالیت دارد، از خودروهای خودران گرفته تا نرم‌افزار موبایلی اندروید. گوگل امسال همانند رویه‌ای که از سال 2006 در پیش گرفته، تولد خود را در روز 27 سپتامبر جشن گرفت، در حالی که یک سال قبل از آن، 26 سپتامبر به عنوان روز تولد گوگل معرفی شد و در سال‌های 2003 و 2004 نیز گوگل به ترتیب 7 و 8 سپتامبر را برای این روز در نظر گرفت.

منبع
CNET

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا