ایرانفضا

پیشرفته‌ترین ماهواره کشور تکمیل شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی از دستاوردهای حوزه فناوری که با عنوان نمایشگاه «بومی‌سازی تجهیزات پیشرفته شبکه ملی اطلاعات» برگزار شد، از نهایی شدن آزمایش‌های مربوط به ماهواره «پارس یک» داد.

آذری جهرمی در این‌باره گفت: «آقای دکتر حسین صمیمی، رییس پژوهشگاه فضایی دیروز گزارش داد کار آزمایش‌های نهایی برای تحویل ماهواره «پارس۱» که پیشرفته‌ترین ماهواره تولید داخل است به سرانجام رسیده است و این ماهواره هفته آینده برای طی مراحل بعدی تحویل سازمان فضایی خواهد شد. می‌خواهم همه تمرکزشان را بگذارند برای تکمیل ماهواره «ناهید ۲» که آن‌هم ماهواره مخابراتی مهمی است و امیدوارم همین مسیر پیشرفت در عرصه فناوری اطلاعات با جدیت ادامه پیدا می‌کند تا به سرانجام نهایی برسد.»

او با بیان این که این ماهواره هفته آینده مراحل تحویل به سازمان فضایی ایران را طی خواهد کرد، خاطرنشان کرد: از این پس پژوهشگران پژوهشگاه فضایی ایران تمرکز خود را بر روی ساخت ماهواره مخابراتی «ناهید ۲» می‌گذارند.

ماهواره سنجشی «پارس یک» یکی از پروژه‌های پژوهشگاه فضایی ایران و جزء کلاس‌های ماهواره‌های تصویربرداری است که امکان تصویربرداری در شب را میسر می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا