اپل

در رویداد 25 شهریور ماه اپل از چه محصولاتی رونمایی می‌شود؟

اپل این روزها در حال تدارک رویداد رونمایی از جدیدترین محصولات خود است که قرار است به صورت مجازی و در تاریخ 25 شهریور ماه (15 سپتامبر) برگزار شود.

مراسمی‌که طبق شواهد موجود، با دیگر رویدادهای ماه سپتامبر اپل متفاوت خواهد بود و احتمالا خبری از رونمایی مدل‌های جدید آیفون نخواهد بود. طبق آخرین اطلاعات، تمرکز اپل در این کنفرانس آنلاین که تحت عنوان Times Flies شناخته می‌شود، روی ساعت هوشمند و آیپدهای جدید این شرکت معطوف خواهد بود. گفته می‌شود اپل رونمایی از آیفون‌های 2020 خود را در ماه اکتبر برگزار خواهد کرد.

با این حال، طبق اطلاعاتی که تابه امروز منتشر شده، می‌توان گفت که اپل به احتمال زیاد در این رویداد از محصولات زیر رونمایی خواهد کرد:

اپل واچ سری 6

اپل همه ساله، مدل جدیدی از ساعت هوشمند خود را به بازار عرضه می‌کند. امسال نیز نوبت اپل واچ سری 6 تا معرفی شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد. گفته می‌شود که این ساعت، از لحاظ طراحی با مدل سری 5 شباهت زیادی خواهد داشت و به پردازنده جدیدی به منظور ارتقای عملکرد و افزایش طول عمر باتری مجهز خواهد بود.

همچنین، مقاومت بدنه در برابر نفوذ آب نیز بیشتر خواهد بود و فناوری وایرلس و سرعت وای فای نیز با ارتقای عملکرد همراه خواهد بود. طبق آخرین شنیده‌ها، باتری اپل واچ سری 6 از ظرفیت 33.8 میلی‌آمپری برخوردار خواهد بود. از دیگر قابلیت‌های بارز این ساعت جدید می‌توان به حسگر اکسیژن خون اشاره کرده که می‌تواند میزان اکسیژن خون کاربر را اندازه‌گیری کند.

در رویداد 25 شهریور ماه اپل از چه محصولاتی رونمایی می شود؟

میزان متوسط اکسیژن بین 95 تا 100 درصد است و زمانی که سطح اکسیژن خون، از این مقدار پایین‌تر بیاید، نشان‌دهنده یک مشکل در سلامتی فرد است و می‌بایست به پزشک مراجعه کند. طبق کدی مربوط به اپل واچ در آی او اس 14، این ساعت می‌تواند نوتیفیکیشن‌های را در صورت تشخیص کم بودن میزان اکسیژن خون، به نمایش درآورد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید این ساعت، مانیتورینگ سلامت ذهن است که میزان استرس و دیگر فاکتورهای تاثیرگذار بر سلامت روان کاربر را زیر نظر می‌گیرد. همچنین قادر است ورزش‌های تنفسی را نیز برای آرام کردن افراد در چنین شرایطی ارائه دهد. اگر این شایعات درست باشند، اپل واچ جدید به قابلیت‌هایی همچون شناسایی سطح اکسیژن، ضربان قلب، میزان تنفس و دیگر علائم نشان‌دهنده استرس مجهز خواهد بود.

در رویداد 25 شهریور ماه اپل از چه محصولاتی رونمایی می شود؟

گفته می‌شود که علاوه بر اپل واچ سری 6، از یک مدل ارزان‌قیمت اپل واچ نیز رونمایی خواهد شد. گفته می‌شود که در این ساعت، ویژگی‌هایی همچون ECG و یا نمایشگر همیشه روشن تعبیه نخواهند شد.

آیپد ایر

شنیده‌ها از رونمایی نسل جدید تبلت‌های اپل با نام آیپد ایر خبر می‌دهند. محصولی که گفته می‌شود برای اولین به تاچ آیدی متفاوتی با نمونه‌های قبلی خود مجهز خواهد بود. برای این محصول، طراحی تمام نمایشگر و شبیه به آیپد پرو پیش‌بینی شده و گفته می‌شود که با ابعادی بین 10.8 تا 11 اینچ عرضه خواهد شد. در آیپد ایر به جای ناچ از تاچ آیدی استفاده خواهد شد که یا در زیر نمایشگر و یا در دل دکمه پاور جای خواهد گرفت.

در رویداد 25 شهریور ماه اپل از چه محصولاتی رونمایی می شود؟

همانند آیپد پرو، این محصول از درگاه USB-C به جای درگاه لایتنینگ بهره می‌برد. احتمال عرضه کیبورد جادویی به همراه این تبلت دور از ذهن نیست. از دیگر ویژگی‌های آیپد ایر می‌توان به اسمارت کانکتور، چهار بلندگوی استریو و پردازنده A14 اشاره کرد.

مدل‌های آیفون (در صورت رونمایی)

اگر اپل برخلاف پیش‌بینی‌ها، با گوشی‌های آیفون خود به روی صحنه بیاید و خبری از مراسم ماه اکتبر نباشد، شاهد معرفی چهار مدل آیفون جدید خواهیم بود. از میان این تعداد، دو مدل پیشرفته و دو مدل دیگر با قیمت ارزان‌تری عرضه خواهند شد. مدل‌های ارزان‌قیمت در ابعاد 5.4 و 6.1 اینجی و مدل‌های پرو نیز با ابعاد 6.1 و 6.7 اینچی به دست خریداران خواهند رسید.

تمامی‌هر چهار مدل به نمایشگرهای به اصطلاح لبه به لبه و فیس آیدی بدون ناچ مجهز خواهند بود. همچنین از نمایشگرهای OLED نیز در تمامی‌مدل‌های استفاده خواهد شد. همچنین مدل‌های پرو به نمایشگرهای ProMotion با نرخ 120 هرتز مجهز خواهند بود.

در خصوص طراحی نیز باید گفت که آیفون‌های 12 به لبه‌هایی صاف یا همان فلت همانند آنچه در آیپد پرو مشاهده شده، مجهز خواهند شد. فریم مدل‌های پرو از استیل و مدل‌های ارزان‌قیمت از آلومینیوم خواهد بود. گفته می‌شود که پنل جلویی و پشتی هر چهار مدل از شیشه تشکیل شده است.

در رویداد 25 شهریور ماه اپل از چه محصولاتی رونمایی می شود؟

از دیگر مشخصات آیفون‌های پرو می‌توان به برخورداری از سنسور لیدار در دوربین در کنار سه دوربین اصلی دستگاه اشاره کرد که علاوه بر ثبت عکس‌هایی بهتر، قابلیت‌هایی مبتنی بر واقعیت افزوده را به گوشی اضافه می‌کند. مدل‌های ارزان‌تر اما همانند آیفون 11 به دوربین دوگانه مجهز خواهند بود.

گفته می‌شود که دوربین سه گانه آیفون‌های پرو 2020، از لنز تله‌فوتوی ارتقایافته با زوم اپتیکال 3 برابری و قابلیت Smart HDR بهبودیافته برای عکاسی بهتر در محیط‌هایی با نور کم بهره خواهد برد. همچنین، لنز واید این دوربین نیز از لرزشگیر اپتیکال بهتری برخوردار خواهد بود و امکان ضبط ویدیوهای 4K با نرخ 120 و 240 فریم بر ثانیه برای کاربران فراهم شده است.

قابلیت بارز آیفون‌های امسال، پشتیبانی آن‌ها از فناوری 5G است. در حال حاضر، دو مدل فناوری 5G وجود دارد که آیفون‌های جدید به مدل mmWave 5G مجهز خواهند بود. این فناوری کوتاه بُرد بوده و برای استفاده در مناطق شهری مناسب است. مدل دیگر Sub-6GHz 5G نام دارد که اگرچه سرعت آن از مدل قبلی کمتر است اما محدوده وسیع‌تری را دربر می‌گیرد.

و بالاخره مجهز بودن این گوشی به تراشه جدید A14 که مبتنی بر فناوری 5 نانومتری تولید شده، توان پردازشی بالاتری را برای دستگاه به ارمغان می‌آورد. همچنین برای این مدل‌ها، حافظه رم 6 گیگابایتی پیش‌بینی شده است.

ایرتگ – AirTags

برخی از منابع خبری، از رونمایی ایرتگ‌های اپل در مراسم 25 شهریورماه خبر داده‌اند. ایرتگ‌ها، دستگاه‌های کوچک بلوتوثی هستند که برای اتصال به انواع کلیدها، کیف پول‌ها، دوربین‌ها و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این ایرتگ‌ها کاربر دیگر نگرانی بابت گم کردن اشیا و وسایل به خود راه نخواهد داد.

در رویداد 25 شهریور ماه اپل از چه محصولاتی رونمایی می شود؟

ایرپاد استودیو

اپل در حال کار روی هدفون جدیدی است که نام ایرپاد استودیو برای آن عنوان شده است. این هدفون سومین محصول از خانواده ایرپادهای اپل خواهد بود و همانند مدل ایرپاد پرو، به قابلیت حذف نویز مجهز خواهد بود. از جمله ویژگی‌های این محصول می‌توان به امکان تنظیم اکولایزر هدفون از طریق دستگاه‌های آی او اس یا مک و شناسایی خودکار سر و گردن اشاره کرد.

در رویداد 25 شهریور ماه اپل از چه محصولاتی رونمایی می شود؟

گفته می‌شود که اپل دو مدل را برای ایرپاد استودیو طراحی کرده که یک مدل به صورت پیشرفته و دیگری با تمرکز روی قابلیت‌های سلامتی ویژه ورزشکاران ساخته خواهد شد. طبق پیش‌بینی‌ها، این هدفون با قیمت تقریبی 349 دلار به فروش خواهد رفت.

هوم پاد جدید و ارزان قیمت

هوم پاد نخست اپل نتوانست فروش خوبی را در بازار تجربه کند و حتی کاهش قیمت آن نیز نتوانست خریداران را به انتخاب این محصول ترغیب کند. حال به نظر می‌رسد اپل قصد دارد تا نسخه ارزان قیمتی از هوم پاد را برای رقابت با نمونه‌هایی همچون آمازون اکو یا گوگل هوم به بازار عرضه کند.

در رویداد 25 شهریور ماه اپل از چه محصولاتی رونمایی می شود؟

نسل جدید پد شارژ وایرلس

اپل در سال 2019، عرضه پد شارژ وایرلس ایرپاور را متوقف کرد اما مهندسان این شرکت در پس صحنه مشغول طراحی و توسعه نسل جدیدی از این محصول بودند. حال طبق ادعای مینگ-چی کو، تحلیلگر برجسته محصولات اپل، این شرکت قصد دارد تا نسل جدی ایرپاور را در مراسم پیش رو معرفی کند.

معرفی اولین مک مجهز به تراشه‌های اپل سیلیکون

اپل چندی پیش اعلام کرد که تا پایان سال جاری میلادی، اولین مک مجهز به تراشه‌های اپل سیلیکون خود را مبتنی بر معماری ARM را تولید و به بازار عرضه خواهد کرد. این تراشه‌ها توسط مهندسان اپل طراحی می‌شوند و می‌توانند ارتقای عملکرد و کارایی بیشتر دستگاه‌های مک را به دنبال داشته باشند.

در رویداد 25 شهریور ماه اپل از چه محصولاتی رونمایی می شود؟

هنوز به طور دقیق مشخص نیست که کدام مک، مجهز به این تراشه‌ها عرضه خواهند شد اما شنیده‌ها حاکی از آن است که مک بوک پرو 14 اینچی جدید به این تراشه‌ها مجهز خواهد بود. البته در این میان، مدل‌های دیگری همچون مک بوک ایر یا آیمک 24 اینچی نیز به عنوان اولین مک‌های مجهز به تراشه‌های اپل سیلیکون معرفی شده‌اند. گفته می‌شود که در این مراسم، اطلاعاتی را از این محصول ارائه خواهد داد.

در رویداد 25 شهریور ماه اپل از چه محصولاتی رونمایی می شود؟

منبع
Macrumors

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا