تکنولوژی

هدفون ۸۰۰ دلاری «بنگ اند آلفسن» با قابلیت حذف نویز معرفی شد

شرکت بنگ اند آلفسن (Bang & Olufsen) به تازگی از هدفون جدیدی تحت عنوان Beoplay H95 رونمایی کرد که از قابلیت حذف نویز بهره می‌برد و با قیمت ۸۰۰ دلار به فروش خواهد رفت.

اگرچه با بهای پرداختی کمتری از این‌ها، می‌توان هدفونی قوی متعلق به شرکت‌هایی همچون سونی، Bose و غیره در بازار خریداری کرد، اما نقطه قوت هدفون جدید بنگ اند آلفسن، کیفیت صدا و هنرمندی مهندسان این شرکت در ساخت آن است که چنین قیمتی را برای Beoplay H95 به ارمغان آورده است.

این محصول با ظرافت بسیار بالایی طراحی شده به طوری که قسمتی که روی گوش قرار می‌گیرد و تحت عنوان بالشتک شناخته می‌شود، بسیار نرم و انعطاف‌پذیر ساخته شده است. همچنین از فریمی ‌آلومینیومی‌ به همراه هدبندهای چرمی‌نیز در ساخت این هدفون به کار رفته است. درواقع، ترکیبی از این ویژگی‌ها، هدفون جدید Beoplay H95 را به یکی از پیشرفته‌ترین و زیباترین نمونه‌های موجود تبدیل می‌کند.

شرکت سازنده، در ساخت این هدفون از بهترین ویژگی‌های هدفون‌های سری سرفیس مایکروسافت الهام گرفته که از جمله آن‌ها می‌توان به کنترل هدفون از طریق دکمه‌های چرخشی اشاره کرد. برای مثال، کاربر می‌تواند با چرخاندن این دکمه که در سمت راست هدفون تعبیه شده، صدا را کم یا زیاد کند.

در سمت چپ هدفون نیز این دکمه برای کنترل قابلیت حذف نویز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این عملکرد دقیقا شبیه به چیزی است که در هدفون‌های سرفیس بکار رفته است. اما بنگ اند آلفسون مدعی شده که این ایده را از رینگ‌های تعبیه شده روی لنز دوربین‌های پیشرفته الهام گرفته است.

به گفته این شرکت، دکمه‌های تنظیمی‌که در طرفین هدفون تعبیه شده‌اند از دقت بسیار بالایی برخوردارند و می‌توانند با کمترین مقاومت، خواسته مدنظر کاربر را روی صوت در حال پخش پیاده کنند. این هدفون قادر است با یک بار شارژ و البته در حالتی که قابلیت ANC فعال باشد، تا ۳۸ ساعت شارژ را در خود نگه دارد و این نشان از باتری قوی Beoplay H95 دارد.

در این هدفون از چهار میکروفون داخلی برای برقراری تماس‌های صوتی بهره می‌برد. همچنین قابلیت سایدتن (Sidetone) نیز در این هدفون تعبیه شده که به کاربر کمک می‌کند تا صدای خود را بهتر بشنود و نیازی به داد زدن در حین برقراری تماس‌های ویدیویی نخواهد داشت.

به گفته این شرکت، قابلیت حذف نویز Beoplay به صورت آداپتیو عمل می‌کند بدین معنی که با توجه به میزان صدای محیط پیرامون کاربر، عملکرد خود را تنظیم می‌کند. این هدفون از SBC، AAC و aptX Adaptive برای تاخیر کم و ارتقای کیفیت صدا پشتیبانی می‌کند. درواقع، کاربر با ۸۰۰ دلار صدایی با بهترین کیفیت وضوح را خواهد شنید.

بنگ اند آلفسن اعلام کرده که ای هدفون از دهم سپتامبر و در رنگ‌های مشکی و خاکستری روانه بازار خواد شد.

منبع
ورج

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا