ایلان ماسکتکنولوژی

پیشنهاد یک میلیون دلاری به کارمند تسلا در ازای خرابکاری سایبری

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا اخیرا با انتشار توییتی رسما تایید کرد که کارخانه گیگافکتوری این شرکت در نوادا هدف یک حمله سایبری بزرگ از طریق یک بدافزار قرار گرفته بود.

بر اساس شکایتی که اخیرا تنظیم شده، یک تبعه روسی متهم به پرداخت یک میلیون دلار به یکی از کارمندان کارخانه تسلا در نوادا است تا وی را به نصب یک بدافزار در شبکه رایانه‌ای این کشور ترغب کند. اما این کارمند تسلا، پس از دریافت این پیشنهاد، موضوع را به مدیران تسلا اطلاع داد و با پلیس فدرال آمریکا (FBI) نیز همکاری کرد.

این کارمند نیز با کمک FBI توانست به صورت مخفی ملاقات‌ها‌یی را با این فرد روسی ترتیب داد و مکالمات ردوبدل شده در خصوص این پروژه را ضبط کرد. در متن این شکایت آمده است:  هدف این توطئه، بکارگیری یکی از کارمندان شرکت تسلا بود تا بتواند به صورت مخفیانه، بدافزاری را در شبکه رایانه‌ای شرکت تسلا راه‌اندازی و بعد از استخراج اطلاعات، آن را برای شخص ایجادکننده بدافزار ارسال کند. سپس این شخص می‌توانست با تهدید تسلا به افشای اطلاعات، از این شرکت اخاذی کند.

ایلان ماسک اما در واکنش به این اقدام خرابکارانه و جلوگیری از بروز این اتفاق گفت: بسیار سپاسگزارم، این یک حمله جدی بود. بر اساس اطلاعات این شکایت که به دادگاه فدرال در نوادا ارائه شده، در طی این اقدام خرابکارانه، قرار بود شبکه‌ موسوم به Company A تسلا هدف قرار گیرد.

این تعبه روس 27 ساله، ایگور ایگورویچ کریوچکوف نام دارد و بعد از سفر به آمریکا به عنوان یک گردشگر، چندین بار با یکی از کارمندان تسلا ملاقات داشت. او در ابتدا مبلغ 500 هزار دلار را به عنوان رشوه به این کارمند پیشنهاد داد اما بعد از آنکه با پاسخ منفی مواجه شد، آن را به یک میلیون دلار افزایش داد.

منبع
Arstechnica

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا