اپلتکنولوژی

اپل از وردپرس عذرخواهی کرد

جنجال میان اپل و وردپرس این روزها به یکی از موضوعات داغ دنیای فناوری تبدیل شده است. در این ماجرا، اپل از وردپرس خواسته تا پرداخت درون برنامه‌ای را به اپلیکیشن خود اضافه کند تا این شرکت نیز ارائه بروزرسانی برای نسخه آی او اس اپلیکیشن وردپرس را از سر بگیرد.

این در حالی است که در اپلیکیشن وردپرس، چیزی برای فروش به کاربر عرضه نمی‌شود. اما آنچه اپل را به این تصمیم و البته رفتاری غیرعادی واداشت، کارمزد 30 درصدی حاصل از فروش خدمات از طریق پرداخت‌های درون برنامه‌ای است.

اخیرا موسس وردپرس نیز در حساب کاربری توییتر خود اعلام کرد که تنها دلیل عدم ارائه بروزرسانی‌های جدید برای نسخه آی او اس وردپرس، عدم برخورداری این اپلیکیشن از سیستم پرداخت درون برنامه‌ی است و اپل از آن‌ها خواسته تا این امکان را به اپلیکیشن وردپرس اضافه کنند.

این موضوع در طی یکی دو روز اخیر، واکنش‌های زیادی را میان کاربران به دنبال داشت به طوری که نوک پیکان تمامی‌انتقادها علیه شرکت اپل نشانه می‌رفت. تا اینکه اپل در اقدامی‌نادر، مجبور به عذرخواهی شد و اعلام کرد که دیگر وردپرس مجبور به اضافه کردن پرداخت درون برنامه‌ای در اپلیکیشن خود نخواهد بود و همه مشکلات رفع خواهد شد.

در بیانیه اپل آمده است: معتقدیم که مشکلی که با وردپرس داشتیم، حل شده است. از آنجایی که این توسعه‌دهنده، گزینه‌های نمایش خدمات پرداخت را از اپلیکیشن خود حذف کرده، استفاده از آن به عنوان یک اپلیکیشن مستقل، رایگان بوده و نیازی به ارائه پرداخت درون برنامه‌ای ندارد. ما این مساله را به توسعه‌دهنده این اپلیکیشن اطلاع دادیم و بابت هرگونه سوءتفاهم به وجود آمده، عذرخواهی می‌کنیم.

اگرچه در توضیحات اپل به حذف نمایش گزینه‌های خدمات پرداخت اشاره شده، اما حقیقت آن است که این ویژگی هفته‌ها و یا ماه‌هاست که در وردپرس وجود داشته و مربوط به روزهای اخیر نیست. در واقع، در اپلیکیشن وردپرس، چیزی به کاربر فروخته نمی‌شود و برای این منظور، کاربر می‌بایست به وب‌سایت WordPress.com مراجعه کند و از میان طرح‌هایی که ارائه شده، بهترین گزینه را با توجه به نیاز خود انتخاب کند.

در هر روی، سیاست اپل در دریافت کارمزد 30 درصدی از اپلیکیشن‌هایی با پرداخت درون برنامه‌ای صدای بسیاری از توسعه‌دهندگان را نیز درآورده و تلاش اخیر این شرکت برای دریافت این کارمزد از اپلیکیشنی کاملا رایگان و بدون پرداخت درون برنامه‌ای، نشان از سیاست‌هایی دارد که می‌بایست حداقل برای حفظ نام و آوازه ارزشمندترین برند جهان، اصلاح شوند.

منبع
ورج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا