تکنولوژی

عقاب سرسفید پهپاد آمریکایی را ساقط کرد

زمانی که مهندسان ایالت میشیگان با کمک پهپاد خود در حال بررسی میزان فرسایش ساحلی دریاچه میشیگان بودند، یک عقاب سرسفید به پهپاد آن‌ها حمله و آن را ساقط کرد.

به گزارش NBC News، در این اتفاق کوآدکوپتر «فانتوم 4 پرو ادونسد» در حالی که مشغول اندازه‌گیری و نقشه‌برداری از فرسایش ساحلی دریاچه میشیگان بود، یک عقاب سرسفید آن را با یک پرنده اشتباه گرفت و به آن حمله کرد. در جریان این حمله، کوآدکوپتر کنترل خود را از دست داد و به آب‌های دریاچه سقوط کرد.

این پهپاد که با قیمت تقریبی 1000 دلار به فروش می‌رسد، به شدت آسیب دید و به گفته مهندسان حاضر در صحنه، عملا ساقط شده است. هنوز علت این حمله مشخص نشده، با این حال برخی‌ها آن را واکنشی از سوی عقاب برای حفاظت از قلمرو خود عنوان کرده و برخی نیز اعلام کردند که عقاب این پهپاد را به عنوان یک شکار شناسایی و به آن حمله کرده است.

در هر صورت، سرنگونی این پهپاد که تنها با سرعت 35 کیلومتر بر ساعت در حرکت بود، برای این عقاب سرسفید کار سختی نبود. به گفته مقامات ایالت میشیگان، پهپاد مذکور با یک مدل پهپاد جدید جایگزین شده اما این بدین معنی نیست که دیگر شاهد چنین اتفاقی برای این پهپاد جدید نخواهیم بود.

پیشتر نیز در آمریکا، گزارش‌هایی مبنی بر حمله عقاب‌ها به پهپادها منتشر شده بود و اکنون باید منتظر ماند و دید که انسان‌ها چگونه می‌خواهند پهپادهای نسبتا گران‌قیمت خود را در برابر حملات این پرنده‌های قدرتمند در امان نگه دارند. شاید روزی برسد که آن قدر وجود این پهپادها در آسمان زیاد شود که دیگر وجود آن‌ها برای عقاب‌ها عادی شود و آن را به عنوان طعمه در نظر نگیرند.

منبع
BGR

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا