تکنولوژی

هکرهای توییتر چگونه ردیابی و دستگیر شدند ؟

سه هکر توییتر حالا دستگیر شده‌اند. در کمتر ز دو هفته پس از آنکه تعدادی از اکانت‌های مشهور توییتر هک شدند و مبالغ قابل توجهی پول به حساب بیت‌کوین‌ هکرها واریز شد.

در نخستین ساعات روز ۳۱ جولای اف بی آی ، IRS ، سرویس مخفی ایالات متحده و دادگستری فلوریدا جوان ۱۷ ساله‌ای به نام گراهام کلارک اهل فلوریدا را دستگیر کردند.

او تنها نبود. دو فرد دیگر یعنی نیما فاضلی در اورلاندو و میسن شپارد در بریتانیا دستگیر و به هک توییتر متهم شدند.

بر اساس آنچه اف بی آی منتشر کرده همچنان که پیش‌تر هم اعلام شده بود آنها از یک ابزار داخلی مدیریتی توییتر برای هک اکانت‌های مشهور استفاده کرده بودند. در واقع یکی از آنها یکی از کارکنان توییتر را قانع کرده بود که او در دپارتمان آی تی توییتر کار می‌کند و از این طریق از وی دسترسی به این ابزار مدیریتی را به دست آودره بود.

گراهام کلارک با قانع کردن کارمند توییتر توانست اکانت برخی از مشهورترین افراد و یا شرکتها در توییتر را در اختیار بگیرد از جمله جو بایدن ، باراک اوباما و حتی اکانت شرکت اپل. او سپس یک آگهی فریبنده روی اکانتها قرار داد و درخواست بیت کوین کرد او از این طریق معادل ۱۱۷ هزار دلار  بیت کوین به دست اورد.

بر اساس گزارش ماموران فدرال آنها توانستند با ردیابی یک حساب در سایت تبادل ارز مجازی Binance و coinbase به گواهینامه رانندگی میسن شپارد (‌که برای احراز هویت از آن استفاده کرده بود ) دست یابند. شپارد بخشی از پول به دست آمده از طریق اکانت‌های توییتر را از این طریق تبدیل کرده بود.

همچنین نیما فاضلی نیز از گواهینامه رانندگی اش که در سایتCoinbase احراز هویت شده بود شناسایی شد او نیز بخشی از پولها را تبدیل کرده بود و همین باعث گرفتار شدنش شد. فاضلی احتمالا به ۵ سال زندان و پرداخت ۲۵۰ هزار دلار جریمه محکوم خواهد شد. شپارداما احتمالا با ۲۰ سال زندان و ۲۵۰ هزاردلار جریمه روبه رو خواهد بود.

با این حال شپارد و فاضلی در این هک نقش واسط داشتند و نقش اول این هک جنجالی و بزرگ را جوان ۱۷ ساله گراهام کلارک برعهده داشت که با اکانت Kirk#5270 توانست کارمندتوییتر را فریب دهد و به سیستم داخلی توییتر نفوذ کند.

موارد اتهامی او ۳۰ مورد است و با وجودی که ۱۷ سال دارد همانند یک بزرگسال با او رفتار خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا