تکنولوژی

اخراج 14 درصدی کارکنان شرکت آمریکایی Gogo در پی همه‌گیری کرونا

شرکت آمریکایی گوگو (Gogo) که در زمینه ارائه خدمات وای فای درون پروازی و شبکه‌های ارتباطی برای شرکت‌های هواپیمایی فعالیت دارد، به دلیل کاهش آمار پروازها در پی همه‌گیری ویروس کرونا، 14 درصد از کارکنان خود را اخراج کرد.

این شرکت که در ماه آوریل حدود 600 نفر از کارکنان خود را اخراج کرده بود، اعلام کرد به دلیل شرایط نامناسب کنونی، سیاست‌های خود در زمینه کاهش دستمزدها و تعدیل نیرو را ادامه خواهد داد. طبق آنچه در بیانیه گوگو آمده است، بخش زیادی از افراد اخراج‌شده متعلق به کسب‌وکار پروازهای تجاری این شرکت هستند.

وضعیت نامساعد مالی این شرکت در ماه‌های اخیر به حدی بوده که گوگو از دولت آمریکا درخواست وام 150 میلیون دلاری کرده که البته هنوز مشخص نیست که آیا این کمک را دریافت کرده است یا خیر. این شرکت در بیانیه خود نوشت که با توجه به شرایطی که به دنبال شیوع ویروس کرونا بوجود آمده و زمانبندی که برای احیای دوباره شرکت در نظر گرفته شده، تعدیل نیرو به عنوان یکی اقدام ضروری تشخیص داده شد.

طبق آخرین گزارش‌ها، گوگو از سال 2013 یعنی بعد از عرضه عمومی‌سهام این شرکت، هنوز نتوانسته به روند  روال سوددهی برگردد. با این حال، شرکت گوگو اخیرا تمرکز خود را بیشتر روی ارائه اینترنت ماهواره‌ای برای هواپیماها معطوف کرده تا بتواند اختلال‌های ناشی از اینترنت زمینی را به حداقل برساند و ارتباطی پایدار و بدون قطعی را ارائه دهد.

این شرکت همچنین قصد دارد تا سال 2021، اینترنت 5G حین پرواز را در اختیار شرکت‌های هواپیمایی و مسافران قرار دهد که در صورت دستیابی به این فناوری، می‌تواند گام بزرگی برای این شرکت باشد.

 

منبع
ورج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا