ویروس کرونا

اعلام زمان تولید و قیمت واکسن کرونای آکسفورد

به گفته «آدار پوناوالا» مدیر ارشد اجرایی انستیتو سرم هند که در زمینه واکسن کرونا با آکسفورد همکاری می‌کند، قیمت واکسن کووید ۱۹ که در دانشگاه آکسفورد و با همکاری شرکت آسترازنکا توسعه یافته برای هر نفر کمتر از هزار روپیه (معادل ۱۳.۳۵ دلار) خواهد بود.

او در مصاحبه‌ای خبری اعلام کرد تولید انبوه این واکسن در سه ماهه نخست سال آینده میلادی انجام می‌شود. همچنین آزمایش بالینی واکسن آکسفورد در هند نیز از ماه آگوست با حضور ۴ تا ۵ هزار دواطلب آغاز خواهد شد.

پوناوالا در این مصاحبه اشاره کرد این واکسن ارزان قیمت خواهد بود. او توضیح داد از آنجا که انستیتو سرم برای کشورهایی با درآمد متوسط و پایین از جمله واکسن تولید می‌کند، قیمت آن پایین حفظ می‌شود.

همچنین پوناوالا توضیح داد انستیتو سرم مجهز به فناوری‌های نوین برای ساختن واکسن کووید ۱۹ است. این شرکت ماه گذشته قراردادی با آسترازنکا بست تا یک میلیارد دوز واکسن برای هند و کشورهایی با درآمد متوسط و پایین تولید کند.

مدیر ارشد اجرایی انستیتو سرم در این باره گفت: ما قبلاً اعلام کردیم نیمی از واکسن‌هایی که تولید می‌کنیم به هند تعلق دارد و نیم دیگر آن به کشورهای دیگر تعلق می‌گیرد. دولت نیز از این پیشنهاد استقبال کرده است.

منبع
مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا