عکاسی

دوربین نیکون زد5 رونمایی شد؛ 600 دلار ارزان‌تر از مدل زد6

نیکون در سال 2019، دوربین‌های فول فریم بدون آینه جدیدی به نام‌های زد6 و زد7 را روانه بازار کرد و اکنون با رونمایی از عضو جدیدی تحت عنوان زد5، اعضای این خانواده را توسعه داد.

برخلاف مدل زد50 که در آن از همان زد مانت اما با سنسور APS-C کوچک‌تر استفاده شده بود، این دوربین جدید و ارزان‌قیمت به سنسور فول فریم 24 مگاپیکسلی مجهز شده است. از آنجایی که زد5 از قیمت پایین‌تری بهره می‌برد، قطعا از برخی مشخصات مدل‌های بالاتر از خود یعنی زد6 برخوردار نخواهد بود.

برای نمونه می‌توان گفت که در زد5 از استاتوس اسکرین استفاده نشده و بدنه آن نیز از پلاستیک بیشتری به نسبت مدل زد6 بهره می‌برد. از طرفی دیگر، سنسور این دوربین از نوع Backside-illuminated نیست و به همین دلیل، خروجی عملکرد این دوربین در ثبت عکس و ضبط ویدیوهای 4K، آنچنان که مورد انتظار کاربران است، نخواهد بود.

با این حال، زد5 به منظره‌یاب (ویوفایندر) اولد 3.2 اینچی لمسی 3.69 میلیون نقطه‌ای مجهز شده و توان پردازشی آن نیز از طریق چیپست قدرتمند اکسپید 6 تامین می‌شود. همچنین این دوربین به قابلیت لرزشگیر تصویری داخلی نیز مجهز شده است.

نکته جالب توجه دیگر، رفع یکی از مشکلات‌های موجود در مدل زد6 است که خوشبختانه در زد5 مشاهده نمی‌شود. در این دوربین از دو درگاه کارت حافظه UHS-II SD استفاده شده و این در حالیست که زد6، تنها به یک درگاه مجهز بود.

دوربین نیکون زد5 رونمایی شد؛ 600 دلار ارزان‌تر از مدل زد6

نیکون علاو بر این دوربین، از یک لنز جدید برای دوربین‌های سری زد خود نیز پرده برداشت که درواقع، کوچک‌ترین لنز زد مانت فول فریم این شرکت محسوب می‌شود. این لنز 24-55 میلیمتری از دیافراگم f/4-6.3 بهره می‌برد و می‌تواند برای آنهایی که به نسخه‌های کامپکت علاقه دارند، گزینه مناسبی برای خرید باشد.

نیکون اعلام کرد که دوربین زد5 با قیمت 1399 دلار (صرفا برای بدنه) روانه بازار خواهد شد که حدود 600 دلار ارزان‌تر از مدل زد6 است. این شرکت همچنین قصد دارد تا در آینده نزدیک، ابزاری را برای ویندوز 10 عرضه کند که به کاربران این امکان را می‌دهد تا از بسیاری از دوربین‌های DSLR و سری زد خود به عنوان وبکم استفاده می‌کنند.

منبع
ورج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا