تکنولوژی

شارژ کامل باتری گوشی تنها در 15 دقیقه

اگرچه در طی سال‌های اخیر، تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند تغییراتی را در جهت افزایش ظرفیت و طول عمر باتری محصولات خود لحاظ کرده‌اند، اما در کنار آن به فاکتور مهم دیگری یعنی کم کردن مدت زمان انتظار برای پُر شدن شارژ باتری نیز توجه داشته‌اند.

در این میان، برخی از شرکت‌ها توانستند این انتظار را از بیش ازدو ساعت به کمتر از یک ساعت کاهش دهند و محصولات خود را با این ویژگی متمایز روانه بازار کنند. اما به نظر تلاش مهندسان شرکت اوپو در این زمینه، بیشتر بوده است.

اگر خاطرتان باشد این شرکت در سال گذشته، گوشی هوشمندی مجهز به فناوری شارژ 65 واتی را عرضه کرد که ظرف 30 دقیقه، شارژ باتری آن از صفر به صد درصد می‌رسید. اما اوپو ساعاتی پیش با انتشار یک ویدیو در حساب کاربری خود در توییتر، باری دیگر خبرساز شد.

این شرکت مدعی شد که در تاریخ 15 ژوئیه یعنی فردا از محصول جدیدی مجهز به فناوری شارژ 125 واتی رونمایی خواهد کرد که مدت زمان انتظار برای پُر شدن شارژ باتری آن، تنها 15 دقیقه خواهد بود. هنوز اطلاعات دقیقی در این رابطه منتشر نشده و مشخص نیست که این فناوری در دل چه محصولی معرفی خواهد شد.

با این حال، اوپو تنها شرکتی نیست که توجه خود را به این حوزه معطوف کرده؛ شرکت iQOO چین نیز که درواقع، برندی از زیرمجموعه‌های ویوو محسوب می‌شود، اخیرا با رونمایی از فناوری شارژ 120 واتی اعلام کرد که این دستاورد می‌تواند یک دستگاه مجهز به باتری 4000 میلی آمپری را در 15 دقیقه به طول کامل شارژ کند.

در ویدیویی که توسط iQOO در شبکه اجتماعی ویبو چین منتشر شده، می‌بینیم که با فناوری شارژ 120 واتی، می‌توان در 5 دقیقه، شارژ دستگاه را از صفر به 50 درصد یا در کمتر از 10 دقیقه، این عدد را به 80 درصد رساند. به گفته این شرکت، طی هفته‌های آتی جزییات بیشتری در خصوص فناوری مذکور منتشر خواهد شد.

با این حال، اوپو که از پیشگامان فناوری شارژ باتری محسوب می‌شود، فردا با یک محصول جدید به روی صحنه خواهد آمد و خبرهای خوبی را در در زمینه شارژ دستگاه‌های هوشمند اعلام خواهد کرد.

منبع
Mashable

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا