خودروخودرو الکتریکی

کاهش قیمت 3 هزار دلاری کراس اوور الکتریکی تسلا مدل Y

ارزشمندترین شرکت خودروسازی حال حاضر دنیا یعنی تسلا، قیمت کراس اوور الکتریکی مدل Y خود را تا 3 هزار دلار کاهش داد.

رویترز به نقل از وب‌سایت Electrek نوشت که نسخه لایگ رینج (Long Range) یا پرفررمونس (Performance) این کراس اوور الکتریکی، اکنون با قیمت 49 هزار و 990 دلارد به فروش خواهد رفت. در این گزارش آمده که نسخه پرفورمنس با پیکربندی جدیدی بروزرسانی شده و به دست خریداران خواهد رسید.

علاقه‌مندان به خودروی الکتریکی و به خصوص محصولات شرکت تسلا به یاد دارند که مدل Y در تاریخ چهاردهم ماه مارس سال گذشته معرفی شد. تسلا با این کراس اوور قصد داشت محصولی پیشرفته و با قابلیت‌هایی به‌روز را برای رقابت با خودرسازان اروپایی روانه بازار کند.

تسلا در ماه آوریل اعلام کرد که کراس اوور الکترکی مدل Y این شرکت به سوددهی رسیده است. این برای اولین بار در تاریخ تسلا بود که یک خودرو در همان سه ماهه نخست عرضه، بتواند به چنان فروش بالایی دست یابد که در مسیر سوددهی قرار گیرد.

روند روبه رشد فروش خودروهای تسلا در سه ماهه دوم نیز ادامه داشت به طوری که تسلا توانست 96 هزار و 650 خودرو را در این بازه زمانی به فروش برساند. این در حالی بود که کارشناسان، فروش 74 هزار 130 دستگاه را برای این شرکت دوم پیش‌بینی کرده بودند. در این میان، 80 هزار و 50 دستگاه متعلق به خودروهای الکتریکی مدل Y و مدل 3 بود.

منبع
Reuters

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا