متا

86 درصد از انرژی مورد نیاز فیسبوک در سال 2019 از منابع تجدیدپذیر تامین شد

فیسبوک در سال 2018 اعلام کرد که تا ظرف سه سال آینده یعنی تا پایان سال 2021، صد درصد از انرژی مورد نیاز برای عملکرد خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین خواهد کرد.

حال گزارش‌های جدید حاکی از آن است که این شرکت در طی ماه‌های اخیر توانسته در این زمینه بسیار موفق عمل کند. با استناد به اطلاعاتی که توسط فیسبوک مننتشر شده، این شرکت در سال 2019 میلادی، 86 درصد از انرژی مورد نیاز خود را از منابع تجدیدپذیر تامین کرده است. در حالی که این عدد برای فیسبوک در سال 2015، حدود 35 درصد عنوان شده بود.

طبق این گزارش، فیسبوک هم اکنون 1.3 گیگاوات از انرژی مورد نیاز خود را از طریق منابع خورشیدی و بادی که بخش اعظمی‌از آن از دل مزرعه خورشیدی این شرکت در تگزاس خارج می‌شود، تامین می‌کند. این شرکت در سال 2019، میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را در مقایسه با سال 2017 تا 59 درد کاهش داد.

عملکرد فیسبوک در زمینه جلوگیری از انتشار گاز کربن به جو قابل توجه بوده به طوری که اگر بخواهیم دقیق‌تر و قابل درک‌تر بگوییم تلاش‌های این شرکت از انتشار مجموع گازهای کربن تولیدشده توسط 22 هزار خودرو مسافربری به ججو جلوگیری کرده است.

فیسبوک اعلام کرد که مقر این شرکت در منلو پارک به طور 100 درصد از انرژی‌های تجدیدپذیر تغذیه می‌شود و همچنین 90 درصد از زباله‌های تولیدی این مجموعه نیز بازیافت می‌شود. از سویی دیگر، چهار دیتاسنتر فیسبوک در آمریکا دارای گواهینامه LEED Gold و یک ساختمان این شرکت نیز از استاندارد LEDD Plantinum بهره می‌برد که نشان از استفاده این مراکز از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر دارد.

در این گزارش، فیسبوک اعلام کرد که قصد دارد انرژی‌هایی همچون گرمای تولیدشده توسط دیتاسنترهای خود را به شرکت‌هایی و کارخانه‌هایی در نزدیکی آن که به حرارت نیاز دارند، ارسال کنند. این شرکت امیدوار است که بتواند در سال حدود 100 هزار مگاوات ساعت انرژی تولید کند. این میزان انرژی می‌تواند بیش از 6900 خانه را گرم کند و خانه‌های موجود در نزدیکی خود را از بکارگیری دیگر منابع انرژی بی‌نیاز کند.

فیسبوک همچنین در زمینه مصرف آب نیز تمهیداتی را اندیشیده و سعی کرده تا آن را به حداقل برساند در سال 2019، این شرکت توانست تا حد زیادی در مصرف آب صرفه‌جویی کند. فیسبوک با اعمال تغییراتی در فناوری دیتاسنترهای خود، موفق به کم کردن مصرف آب در این دستگاه‌ها شده است.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا