آمازونتکنولوژی

آیا جف بزوس مرده است ؟

یک هشتگ فریبنده درباره مرگ بنیانگذار آمازون درتوییتر ترند شده است

آیا جف بزوس مرده است؟ طی ساعات گذشته این خبر موج جدیدی در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده و باعث شده هشتگ #RipjeffBezos در توییتر ترند شود. اما در جواب باید گفت این یک خبر جعلی و hoax ( خبر فریبنده ) است که  فراگیر درآمده است.

طنز ماجرا آنجاست که گفته‌اند بزوس در رودخانه آمازون غرق شده است؟

این خبر در روزی اعلام می‌شود که درست یک روز پیش از آن قیمت سهام آمازون به یک رکورد تاریخی رسید. تقریبا روزی نیست که درباره جف بزوس خبری منتشر نشود. یکی از مهمترین خبرهای البته واقعی که درباره جف بزوس منتشر شد مربوط به فوریه امسال بود زمانی که بزوس بخشی از سهامش به اندازه 4 میلیارد دلار را فروخت بعدا فوربس نوشت او خانه‌ای به ارزش 3.1 میلیارد دلار را خریده است.

چرا باید شایعات درباره جف بزوس توسط کاربران باور شود؟ به نظر می‌رسد چند کاربر تصمیم گرفتند هشتگ #RipjeffBezos را ترند کنند و ظاهرا موفق هم شده‌اند. همانطور که گفته شد حتی بعضی پیش‌تر رفتند و گفتند او در رودخانه آمازون غرق شده است.

البته بسیاری از کاربران هم به این ترند پاسخ داده‌اند و گفته‌اند آن را باور نمی‌کنند هرچند در نهایت همانها هم به رشد ترندشدن این خبر فریب آمیز کمک کرده‌اند.

برخی کاربران هم شروع به انتقاد از کاربرانی کرده‌اند که اساسا روی خبری نادرست به ارایه تحلیل دست می‌زنند و برخی حتی به نقص شبکه‌های اجتماعی چون توییتر  اشاره می‌کنند که برخی افراد با تبانی قادر به ترند کردن هرخبر نادرست و بی ارزشی در ‌آن هسند.

به هرحال به نظر می‌رسد فعلا این بار جف بزوس دستمایه یک خبر جعلی قرار گرفته اما احتمالا این اخرین مورد نخواهد بود و پس از این هم شاهد  اخبار جعلی و دروغین زیادی خواهیم بود.

شاید با خبر فریبکارانه بعدی حداقل چیز جذابی برای ترند شدن وجود نداشته باشد یا شاید همین روش درباره افراد مشهور دیگر هم جواب بدهد. کسی چه می‌داند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا