اپل

ضبط ویدیوهایی پرتره با اپلیکیشن Focos Live برای کاربران آیفون

اپل برای اولین بار در سال 2016، حالت پرتره را به قابلیت‌های دوربین گوشی‌های آیفون خود اضافه کرد. این ویژگی که امکان ثبت عکس‌هایی با افکت بوکه را برای کاربران فراهم می‌کرد، زمینه‌ساز تحولی بززگ در زمینه عکاسی موبایلی شد.

با این حال، حالت پرتره صرفا محدود به ثبت عکس می‌شد و تا پیش از این، خبری از اضافه شدن قابلیت مذکور برای حالت فیلمبرداری گوشی‌های آیفون نبود. تا اینکه اخیرا اپلیکیشن جدیدی به نام Focos Live عرضه شده که می‌تواند حالت پرتره را به ویدیوهای ضبط شده توسط گوشی‌های آیفون اضافه کند.

تا پیش از این، دو راه برای ثبت ویدیوهایی با افکت بوکه وجود داشت؛ نخست، استفاده از لنزها و دوربین‌های گران‌قیمت و دیگری استفاده از نرم‌افزارهایی پیشرفته همانند «افتر افکت» و ویرایش ویدیوهای ضبط شده در دل این اپلیکیشن‌ها.

اگرچه از سال 2016 و با عرضه حالت پرتره برای تصاویر، اپلیکیشن‌های ثالث زیادی به منظور ثبت ویدیوهایی پرتره عرضه شد، اما هیچکدام از آن‌ها نمی‌توانستند نتیجه مطلوب و مورد قبول کاربران را به دنبال داشته باشند.

اما اکنون بعد از گذشت چهار سال پس از عرضه افکت بوکه برای تصاویر، این ویژگی با اپلیکیشن Focos Live برای ویدیوها نیز عرضه شده است. کاربران با این برنامه می‌توانند از طریق گوشی‌های آیفون خود که از دوربین دوگانه یا سه گانه پشتی و یا فیس آیدی بهره می‌برند، ویدیوهایی با دیافراگم واید به همراه افکت بوکه را ثبت کنند.

این اپلیکیشن، حالت‌ها و ویژگی‌های پیشرفته‌ای را در دل خود جای داده که از جمله آن‌ها می‌توان به ردیابی اشیا، تنظیم خودکار دیافراگم، کنترل تنظیمات لایه‌ها، ویرایش صدا و غیره اشاره کرد. اپلیکیشن Focos Live به صورت رایگان قابل دانلود بوده اما پرداخت درون برنامه‌ای برای استفاده از امکانات این اپلیکیشن، در نظر گرفته شده است.

برای آنلاک کردن این اپلیکیشن، کاربران می‌توانند از طریق خرید اشتراک به یکی از روش‌های ماهانه (1.99 دلار)، سالانه (8.99 دلار) و همیشگی (14.99دلار) اقدام کند.

منبع
9to5mac

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا