خودروخودرو الکتریکی

تسلا مدل 3، گزینه‌ای مقرون به صرفه در ناوگان خودروهای پلیس

تاد برترام، رئیس پیلس شهر بارجرسویل ایالت ایندیانا آمریکا معتقد است که اضافه کردن خودروهای الکتریکی تسلا مدل 3 به ناوگان پلیس این شهر می‌تواند از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به‌صرفه باشد.

این مرکز پلیس در سال گذشته، 5 دستگاه خودروی تسلا مدل 3 را خریداری و به ناوگان خودروهای پلیس خود اضافه کرد و ازآنجایی که در این مدت، عملکرد قابل قبولی را از این خودروها شاهد بود، امیدوار است که بتواند در آینده نزدیک، تسلا مدل 3 را جایگزین خودروهای پلیس فعلی Dodge Chargers کند.

در حال حاضر، خودروهای الکتریکی تسلا با قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های معمولی به فروش می‌رسند و این تردید در میان ادارات پلیس وجود دارد که آیا اکنون زمان مناسبی برای ایجاد تغییراتی اساسی در ناوگان خودروهای پلیس و استفاده از خودروهای مدل 3 است یا خیر.

این روزها، نسخه Standard Range Plus که برای ناوگان پلیس طراحی شده، با قیمت 41 هزار دلار به فروش می‌رسد که در مقایسه با خودروهای Dodge Chargers، اختلاف قیمت نسبتا بالایی دارد. اما به گفته نیروهای پلیس شهر بارجرسویل، طول عمر این خودروها به دلیل استفاده زیاد از آن‌ها، حدود شش سال است.

برتراند معتقد است که با خرید خودروهای الکتریکی مدل 3، می‌توان سالانه حدود 6 هزار دلار در خرید بنزین صرفه‌جویی کرد. وی در ادامه گفت که هزینه‌های نگهداری و تعمیرات مدل 3 نیز در مقایسه با خودروهای Dodge Chargers به مراتب کمتر است و با در نظر گرفتن همه این موارد، هزینه خودروهای Dodge Chargers ظرف دو سال از مجموع هزینه‌ها برای تسلا مدل 3 فراتر خواهد رفت.

برترام در این رابطه گفت که بعد از گذشت یک سال از خرید خودروهای تسلا مدل 3 برای اداره پلیس تحت هدایت وی، تنها تایرهای خودرو را تعویض کرده و هیچ هزینه دیگری را روی دست آن‌ها نگذاشته است. در حال حاضر، تسلا مدل 3 قادر است صفر تا صد خود را یک ثانیه زودتر از مدل‌های Dodge Chargers پُر کند که این مزیت خوبی برای خودروهای پلیس به حساب می‌آید.

برترام می‌گوید که خودروهای مدل 3 تسلا از عملکرد به مراتب بهتری نسبت به دیگر مدل‌های موجود برای ناوگان پلیس برخوردارند و نباید همه چیزی فدای صرفه‌جویی در هزینه‌ها شود.

شرکت تسلا این روزها اگرچه توانسته با پشت سر گذاشتن رقبای قدرتمندی همچون تویوتا در بازار، خود را به عنوان ارزشمندترین شرکت خودروساز جهان معرفی کند، اما با مشکلاتی نیز دست و پنجه نرم می‌کند. برای مثال، چندی پیش برخی از کاربران از وجود مشکل در نمایشگرهای لمسی بکار رفته در خودروهای مدل 3 خبر دادند که با توجه به حذف بسیاری از دکمه‌های فیزیکی و تعبیه آن‌ها در دل نمایشگر، رانندگی را برای آن‌ها سخت و حتی غیرممکن کرده است.

تسلا نیز در واکنش به این گلایه‌ها، بروزرسانی‌هایی را برای این خودرو عرضه کرده و توانسته مشکل مذکور را حل کند. با این حال، تسلا در این مدت سعی کرده تا هر چند وقت یکبار و با عرضه آپدیت‌هایی جدید، مانع از بروز چنین مشکلاتی در خودروهای خود شود.

منبع
Inputmag

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا