استارتاپ

روحانی: یک بازار اختصاصی برای استارتاپها در بورس ایجاد شود

رییس جمهور از وزیر امور اقتصادی و دارایی خواست تسهیل شرایط ورود شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال به بورس را پیگیری کرده و حتی‌الامکان یک بازار اختصاصی به منظور پذیرش شرکت‌های دانش بنیان و فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال ایجاد شود.

حسن روحانی روز سه شنبه در جلسه ستاد اقتصادی دولت پس از استماع گزارش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ایجاد مشاغل جدید در دوره کرونا، لزوم استفاده از فرصت دوره کرونا برای توسعه دولت الکترونیک را ضروری خواند و بر ضرورت برنامه‌ریزی و آمادگی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات برای برگزاری فصل جدید تحصیل دانش آموزان و دانشجویان بر بستر شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد.

وی همچنین دستگاه های ذیربط را موظف کرد در جهت رفع موانع گسترش کسب و کارهای مجازی اقدام کرده و برای کمک به رونق آن دسته از کسب و کارهایی که در ایام کرونا رونق یافته و استعداد افزایش اشتغال در آنها بیش از دیگران است، برنامه ریزی کند.

روحانی اظهارداشت: لازم است کارگروهی برای تنظیم روابط بخش خصوصی و دولت در حوزه خدمات نوآورانه در وزارتخانه های تخصصی با حضور وزارت ارتباطات، معاونت علمی و فناوری و وزارت اقتصاد تشکیل شود.

رییس جمهوری همچنین  وزارت اقتصاد را مامور کرد تا پیشنهاد وزارت ارتباطات بر تعریف بسته ‌«اعتبار مالیاتی» به جای «معافیت مالیاتی» برای شرکت‌های نوآور را بررسی و برای اجرایی نمودن آن برنامه ریزی کند.

رئیس جمهور از وزیر اقتصاد خواست تسهیل شرایط ورود شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال به بورس را پیگیری کرده و حتی الامکان یک بازار اختصاصی به منظور پذیرش شرکت‌های دانش بنیان و فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال ایجاد شود.

در این جلسه گزارش وزیر ارتباطات درباره ایجاد مشاغل جدید در دوره کرونا ارائه شد که بر اساس آن موضوعات سلامت الکترونیک، سرگرمی آنلاین، خدمات حمل و نقل اینترنتی کالا و همچنین خدمات آموزش مجازی و امنیت فضای مجازی از حوزه هایی عنوان شدند که در دوره کرونا رونق نسبی یافته اند.

طبق این گزارش، تلاش دولت در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در چند سال گذشته باعث شد که در شرایط پیش آمده در دوره شیوع جهانی کرونا، بخش‌های مختلف اقتصادی و خدماتی بتوانند رویکرد جدیدی را در ادامه فعالیت‌های خدماتی و اقتصادی خود در پیش گیرند و به واسطه همین تلاش‌ها امکان ارائه خدمات دیجیتالی فراهم شد که در روزهای کرونایی، نقش یک ناجی را داشته باشد.

درحال حاضر به واسطه تلاش‌های دولت فرصت‌های خوبی برای سرمایه گذاری‌ها و برنامه‌های توسعه ای فراهم و متمرکز شده است و این زیرساخت در آینده با سرعت بیشتری توسعه خواهد یافت.

شیوع این ویروس فرصت‌هایی را برای رونق صنعت تجارت الکترونیک و آموزش آنلاین فراهم کرد که نمونه‌های آن را در بورس، بیمه، مالیات خرید آنلاین، خدمات آنلاین، جلسات و کنفرانس‌های آنلاین و آموزش درسی و دانشگاهی آنلاین مشاهده می‌کنیم.

تغییر در الگوی خرید و افزایش حدود ۴۰ درصدی فروش اینترنتی و آشنا شدن مردم با فرهنگ تجارت آنلاین از همین دستاوردها و گام مهمی برای تبدیل شیوه‌های سنتی به مدرن است.

منبع
ایرنا

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا