آمازون

آمازون شرکت Zoox، فعال در توسعه فناوری‌های خودران را خرید

آمازون اخیرا استارتاپ زوکس (Zoox) که که در زمینه توسعه فناوری‌های خودران فعالیت دارد، با قراردادی به ارزش یک میلیارد دلار خریداری کرد.

خرید جدید آمازون به این شرکت کمک می‌کند تا بتواند از این فناوری در برخی از سرویس‌های خود از قبیل شبکه تحویل کالا به مشتریان استفاده کند. اگر خاطرتان باشد، بزرگ‌ترین خرده‌فوروشی آنلاین جهان در اوایل سال گذشته میلادی از تمایل خود برای ورود به حوزه خودرو و فناوری خودران خبر داد و در همین زمینه، شرکت Aura Innovation را با پرداخت 530 میلیون دلار، به جمع شرکت‌های زیرمجموعه خود اضافه کرد.

اگرچه آمازون و زوکس، حرفی از رقم قرارداد میان این دو شرکت نزدند اما وب‌سایت The Information به نقل از یک منبع مطلع نوشت که توافق میان این دو با پرداخت حدود یک میلیارد دلاری از سوی آمازون حاصل شد.

آیچا اونس، مدیرعامل و جسی لوینسون مدیر ارشد فناوری زوکس، همچنان به هدایت این مجموعه ادامه خواهند داد. طبق گزارش وب‌سایت مذکور، با اعلام این خبر، بسیاری از سرمایه‌گذاران زوکس، پول خود را از این شرکت خارج کردند.

نشریه وال استریت ژورنال نیز در ماه گذشته میلادی اعلام کرده بود این دو شرکت در حال رایزنی و فراهم کردن مقدمات این انتقال هستند. با این حال، ورود شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری به حوزه فناوری‌های خودران، آمازون را نیز بر این داشته تا تیمی‌را برای کار روی این فناوری کنار هم جمع کند تا بتواند نیازهای خود را در این زمینه تامین و از شرکت‌های رقیب، بی‌نیاز کند.

منبع
Reuters

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا