اپل

اپ استور و ثبت گردش مالی 519 میلیارد دلاری در سال 2019

گزارش محققان مرکز Analysis Group نشان می‌دهد که فروشگاه اپلیکیشن اپل موسوم به اپ استور توانسته در سال گذشته میلادی، گردش مالی 519 میلیارد دلاری را ثبت کند.

طبق این گزارش که مورد تایید اپل نیز قرار گرفته، میزان فروش محصولات و خدمات دیجیتال اپل در سال گذشته حدود 61 میلیارد دلار عنوان شده که از این مبلغ، 30 درصد سهم شرکت اپل خواهد بود. در این دسته‌بندی محصولات و خدماتی همچون اپلیکیشن‌های بازی، موزیک، پخش زنده ویدیو، فیتنس، آموزش، کتاب‌های الکترونیکی، کتاب‌های صوتی، اخبار و مجلات جای گرفته‌اند. نقش گیمرها در ثبت این میزان درآمد، بسیار پررنگ بوده است.

در این بین، میزان درآمد حاصل از فروش محصولات و خدمات فیزیکی این شرکت برابر با 413 میلیارد دلار عنوان شده است. همچنین، این شرکت توانست از نمایش تبلیغات در اپلیکیشن‌ها نیز درآمد 45 میلیارد دلاری را در سال گذسته به دست آورد.

اپل همچنین اعلام کرد از سال 2008، یعنی زمانی که اپ استور راه‌اندازی شد، برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان حدود 155 میلیارد دلار را از فروش و خریدهای درون برنامه‌ای کسب کنند که تقریبا یک چهارم از این درآمد، در سال 2019 حاصل شده است.

تیم کوک مدیرعامل اپل در این رابطه عنوان کرد: در برهه‌ای از زمان که با چالش‌ها و بی‌ثباتی بسیار همراه است، اپ استور توانسته فرصت‌های ماندگاری را برای حوزه‌های مختلفی همچون کارآفرینی، سلامت، آموزش و ایجاد شغل بوجود آورد و به مردم کمک کند تا خود را سریع‌تر با تغییرات جهان وفق دهند.

کوک در ادامه گفت که این شرکت خود را به حمایت و کمک به افراد و کسب‌وکارهایی که در اپ استور حضور داشته و فعالیت می‌کنند، متعهد می‌داد تا از این طریق بتوان گام‌های بزرگی را در نوآوری، اشتغالزایی و رشد اقتصادی در آینده برداشت.

منبع
Digitaltrends

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا