خودروخودرو الکتریکی

خودروی الکتریکی هیوندای پرافسی، رقیب جدید برای تسلا مدل 3

سانگیوپ لی، مدیر طراحی هیوندای اعلام کرد که نسخه الکتریکی خودروی هیوندای پرافسی (Hyundai Prophacy) بزودی تولید و به عنوان چالشی جدید برای خودروهای الکتریکی تسلا مدل 3 و BMW i4 روانه بازار خواهد شد.

لی در مصاحبه‌ای با وب‌سایت Autocar اعلام کرد این نسخه یکی از سه مدل خودروی الکتریکی هیوندای است که مهندسان این شرکت در حال کار روی آن هستند. یکی از این مدل‌ها‌، هیوندای 45 کانسپت نام دارد که ک‌ها‌چ‌بک چهار در است و قرار است در سال 2021 عرضه شود. مدل سوم نیز در سال آینده میلادی رونمایی خواهد شد.

گفته می‌شود که  هر سه مدل، مبتنی بر پلتفرم Electric-Global Modular Platform این شرکت که تحت عنوان E-GMP شناخته می‌شود، طراحی خواهند شد. احتمالا شرکت‌ها‌ی کیا و جنسیس نیز از این پلتفرم برای محصولات خود استفاده خواهند کرد.

هیوندای قصد دارد تا سال 2025 میلادی، 16 مدل خودروی الکتریکی را تولید و روانه خیابان‌ها‌ کند. خودروی مفهومی‌پرافسی در ماه مارس امسال معرفی شد و از طراحی بسیار چشم‌نواز و آینده‌نگرانه‌ای بهره می‌برد. این خودرو با الهام از طراحی خودروهای این شرکت در دهه 1920 و 1930 تولید شده است.

از جمله ویژگی‌ها‌ی بارز هیوندای پرافسی می‌توان به استفاده از جوی استیک بجای فرمان، چراغ‌ها‌ی پیکسلی و تایرهایی با طراحی متفاوت برای کاهش مقاومت هوا اشاره کرد. هنوز مشخص نیست که این خودرو چه زمانی آماده عرضه به بازار خواهد بود، اما شواهد حاکی از آن است که این انتظار چندان طولانی نخواهد بود.

 

منبع
Motorauthority

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا