اپل

اپلیکیشن Pocket Cast با درخواست دولت چین از اپ استور حذف شد

اپل اخیرا از حذف اپلیکیشن Pocket Cast از اپ استور برای کاربران چینی خبر داد و اعلام کرد که این تصمیم در پی درخواست دولت این کشور اتخاذ شده است.

اداره فضای مجازی چین اعلام کرد که کاربران می‌توانند از طریق این اپلیکیشن، به محتواهایی که در این کشور غیرقانونی است، دسترسی داشته باشند. در نتیجه، دستور حذف آن از اپ استور را صادر کرد. در طی یک ماه اخیر، این دومین اپلیکیشن پخش محتوا است که در کشور چین حذف می‌شود.

در بیانیه‌ای که از سوی Pocket Cast منتش شده، آمده است: معتقدیم که پخش پادکست‌ها می‌بایست به صورت آزادانه انجام شود و هیچ سانسوری از سوی دولت‌ها روی آن اعمال نشود. از آنجایی که ما به درخواست دولت چین مبنی بر سانسور محتواها تن ندادیم، این احتمال را دادیم که بزودی امکان دانلود اپلیکیشن خود را در کشور چین از دست دهیم. با این حال، فکر می‌کنیم که این اقدام گامی‌مهم برای شرکت ما بود که به الگوی انتشار آزاد محتواها اهمیت می‌دهند.

با این حال، اپل هیچ توضیحی را در خصوص این موضوع که چه محتوایی، مغایر با قوانین کشور چین بوده ارائه نداد. این اپلیکیشن دو روز پس از ارسال پیام اپل به Pocket Cast از اپ استور حذف شود. به گفته شرکت Pocket Cast، چین هفتمین کشور از لحاظ بیشترین تعداد کاربر برای این اپلیکیشن بود و روند رو به رشدی را تجربه می‌کرد.

چندی پیش نیز یکی دیگر از اپلیکیشن‌های پادکست به نام Castro از فروشگاه اپلیکیشن اپل حذف شد. به گفته Castro، چینی‌ها حدود  10 درصد از کاربران این اپلیکیشن را تشکیل می‌دادند. اقدامات اخیر اپل در این رابطه، بیانگر این مساله است که این شرکت رویه‌ای متفاوت را در چین در پیش می‌گیرد، علی‌رغم آنکه تصمیمات و صحبت‌های کاملا متفاوتی را در آمریکا اتخاذ و بیان می‌کند.

منبع
iClarified

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا