تکنولوژیگوناگون

امکان بازدید عموم از آسمان خراش افقی چین فراهم شد

اگرچه هنوز روند ساخت آسمان خراش افقی چین به نام Raffles City Chonqing ادامه دارد، اما این شاهکار مهندسی جهان در معرض بازدید عموم قرار گرفت.

در این سازه عظیم، یک پارک طراحی و کف آن نیز از شیشه ساخته شده است به طوری که نمایی چشم‌نواز را برای بازدیدکنندگان به ارمغان خواهد آورد. سازه 4.8 میلیارد دلاری Raffles City Chongqing توسط Moshe Safdie طراحی و از مجموعه‌ای از هشت برج تشکیل شده است.

در این میان، چهار برج، ساختار افقی این آسمان خراش را شکل می‌دهند و تحت عنوان Crystal شناخته می‌شوند. این سازه در ارتقاع 250 متری واقع شده است. طول Crystal به چیزی حدود 300 متر و وزن آن نیز به 12 هزار تن می‌رسد.

سفر هیجان انگیز بازدیدکنندگان از بخش ExplorationDeck سازه Crystal از طبقه همکف آغاز می‌شود؛ جایی که یک نمایشگاه با همکاری انجمن نشنال جئوگرافیک ایجاد شده و در آن اطلاعاتی در خصوص تاریخچه و فرآیند ساخت Chongqing در معرض دید قرار گرفته است.

سپس از طریق یک آسانسور، بازدیدکنندگان ظرف 50 ثانیه به بالاترین نقطه این سازه می‌رسند. در اینجا نیز نمایشگاهی دیگر برپا شده که نمایی از زندگی آینده در کره مریخ را به نمایش می‌گذارد. پارک این سازه نیز در این قسمت تعبیه شده است.

بازدیدکنندگان در قسمت فضای باز Exploration Deck، روی شیشه‌ها‌یی شفاف حرکت خواهند کرد و می‌توانند از منظره‌ای که در آن به شهر و دو رودخانه مشرف است، لذت ببرند. همچنین در این بخش، دو استخر، چندین رستوران و کافه تعبیه شده است. ناگفته نماند که هزینه بلیت این بازید فراموشی‌ نشدنی حدود 25 دلار عنوان شده است.

منبع
Newatlas

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا