تکنولوژی

پای ربات های قهوه‌چی به کافه ها باز شد

کافه‌ای در شهر دائجون کره‌ جنوبی از ربات‌ های قهوه‌چی برای آماده‌سازی و تحویل نوشیدنی‌های مشتریان کمک می‌گیرد.

شیوع ویروس کرونا در جهان و اتخاذ تدابیری همچون فاصله‌گذاری اجتماعی، ابهامات زیادی را در خصوص نحوه تعاملات انسانی در این روزها و همچنین دوران پساکرونا بوجود آورده است. اما کره جنوبی اخیرا از رباتی قهوه‌چی پرده برداشت که می‌تواند در کافه‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

این ربات قادر است وظایف یک خدمتکار کافه را به خوبی انجام دهد و از آنجایی که با وجود این ربات‌ها، از تردد نیروی انسانی در کافه‌ها جلوگیری می‌شود، نگرانی‌ها از عدم رعایت فاصله اجتماعی و تشدید شیوع این ویروس، کمتر خواهد شد.

این ربات قهوه‌چی از یک بازوی رباتیک بهره می‌برد و قادر است 60 نوع نوشیدنی را آماده کند و به مشتریان تحویل دهد. سیستم بکار رفته در این ربات به گونه‌ای طراحی شده از قابلیت برقراری ارتباط با سایر دستگاه‌ها برخوردار است و به لطف مجهز بودن به فناوری حرکت خودران، می‌تواند بهترین مسیر را برای رسیدن به میز مشتری انتخاب کند.

لی-دانگ بائه، مدیر مرکز تحقیقاتی Vision Semicon در این باره می‌گوید: سیستمی‌که طراحی کرده‌ایم، برای حرکت خود و همچنین تحویل سفارش مشتری، نیازی با کمک انسان ندارد و قادر است به راحتی از میان میزها عبور کند.

البته استفاده از ربات‌ها به عنوان خدمتکار در کافه‌ها و رستوران‌ها چندان هم جدید نیست و پیش از این در برخی از رستوران‌های کالیفرنیا و بوستون از فناوری‌های رباتیک برای آماده‌سازی غذاها و سفارش‌های مشتریان استفاده شده است. اما اکنون و به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، بکارگیری این ربات‌ها برای به حداقل رساندن حضور انسان‌ها در فرآیند آماده‌سازی غذا با استقبال بیشتری مواجه خواهد شد.

پای ربات های قهوه‌چی به کافه ها باز شد

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا