آمازونتکنولوژیویروس کرونا

تیم تولید تبلت کیندل در آمازون مسوول توسعه آزمایشگاه کرونا در این شرکت

لابراتوار شماره ۱۲۶ آمازون جایی است که مسئولیت توسعه کتابخوان کیندل و اسپیکرهای هوشمند اکو را در این شرکت برعهده دارد حالا آنها یک مسوولیت جدید هم پذیرفته‌اند و آن استخدام مهندسان برای توسعه طرح لابراتوار ویروس کرونا است.

آمازون در حال حاضر با همکاری با آزمایشگاه‌های موجود نسبت به آزمایش کارکنان خود از طریق تست بزاق قرارداد بسته است اما هدف نهایی آمازون ایجاد یک مرکز تست بزرگ COVID-19 است و استخدام‌های جدید برای آن هدف انجام می‌شود.

لابراتوار شماره ۱۲۶ کار خود را از سال ۲۰۰۴ و به عنوان یک زیرمجموعه شرکت آمازون شروع کرد و تولید کننده کتابخوان‌های مشهور کیندل یا تبلت‌های سری فایر ، فایر‌تی وی (‌ستاپ باکس ) آمازون اکو و آمازون شو است.

در دوران کرونا این لابراتوار وظیفه کمک به افزایش ضریب ایمنی کارکنان مراکز پردازش کالای آمازون را هم برعهده گرفت. در حال حاضر هدف این بخش تعریف، اجرا و ارزیابی تجهیزات و اتوماسیون در این مراکز برای اجرای تست  کرونا است.

لابراتوار ۱۲۶ در سیلیکون ولی و در Sunnyvale کالیفرنیا قرار دارد اما استخدام‌های جدید برای موقعیت‌های شغلی در Hebron در ایالت کنتاکی صورت می‌گیرد که نزدیک مرکز حمل و نقل هوایی این شرکت است و قرار است بزرگترین آزمایشگاه تست کرونا آمازون هم در اینجا ساخته شود.

هدف این است که نمونه‌ها از مراکز پردازش و انبارهای آمازون از سراسر ایالات متحده توسط جت‌های باربری هوایی به این لابراتوار ارسال شود. لابراتوار ۱۲۶ در حال حاضر در حال استخدام میکروب‌شناس و سایر محققان پزشکی و سایر موقعیت‌های غیر مهندسی  مرتبط با این تست است.

آمازون در تازه‌ترین گزارش درآمدهای فصلی خود اعلام کرده که قصد دارد تا پایان ماه ژوئن حداقل ۳۰۰ میلیون دلار برای آزمایش کرونا هزینه کند و این بخشی از تعهد ۴ میلیارد دلاری شرکت برای مقابله با اثرات این اپیدمی است.

آمازون یکی از معدود شرکتهای بزرگ بود که در دوران قرنطینه همچنان فعال بود.

آمازون به غیر از این برخی گروه‌های فناوری و سخت‌افزاری خود را نیز برای مبارزه با ویروس کرونا به کار گرفته از جمله تیم رباتیک این شرکت محافظ‌های صورت برای کارکنان این شرکت تهیه کرده است. تیم رباتیک که معمولا روی تحویل کالا از طریق پهپاد و یا جابه‌جایی کالا در داخل مراکز پردازش کالای آمازون فعالیت می‌کند در حال حاضر مشغول توسعه سیستمی برای کاهش تماسهای انسانی و افزایش به کارگیری ربات‌ها است. همچنین دوربین‌های حفاظتی هم مجهز به سیستمی شده‌اند که فاصله اجتماعی بین کارگران را رصد می‌کند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا