بیل گیتسویروس کرونا

بیل گیتس در معرض اتهامی دیگر؛ انتقال میکروتراشه ها از طریق واکسن کرونا به انسان

نتایج بررسی‌‌ها‌ی صورت گرفته نشان ‌می‌دهد که 44 درصد از جمهوری خواهان معتقدند بیل گیتس قصد دارد تا از طریق طرح واکسیناسیون ویروس کرونا، میکروتراشه‌ای مجهز به قابلیت ردیابی مکانی را به بدن افراد دریافت‌کننده این واکسن وارد کند.

این بررسی توسط دو وب‌سایت Yahoo News و YouGov انجام شده و طرح ادعای مذکور که بیشر به تئوری توطئه شباهت دارد، منجر به بروز بحث‌‌ها‌یی در میان برخی چهره‌‌ها‌ و جناح‌‌ها‌ شده است. نتایج این تحقیق همچنین نشان داد که 26 درصد از جمهوری خواهان ادعاهای طرح شده در خصوص این میکروتراشه را قبول ندارند و 31 درصد نیز نظر خاصی را در قبال این موضوع نداشتند.

با این حال، طبق این نظرسنجی، 19 درصد از دموکرات‌‌ها‌ف 24 درصد از مستقل‌‌ها‌ و 15 درصد از افردی که اخبار شبکه MSNBC را دنبال ‌می‌کنند، استفاده از میکروتراشه در واکسن ویروس کرونا را محتمل ‌می‌دانند.

این دو وب‌سایت پیشتر نیز تحقیقی را در خصوص میزان اثربخشی و استفاده افراد از واکسن ویروس کرونا انجام دادند که نتایج نشان داد تنها 55 درصد از آمریکایی‌‌ها‌ی حاضر در این تحقیق، نسبت به استفاده از ویروس کرونا ابراز تمایل کردند. از میان این افراد، 26 درصد نسبت به این واکسن، اطمینان نداشتند و 19 درصد نیز تمایلی برای تزریق این واکسن نداشتند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیشتر این اطمینان را به آمریکایی‌‌ها‌ داد که تا پایان سال جاری میلادی، واکسن ویروس کرونا آماده خواهد بود. اما پیش‌بینی متخصصان حاکی از آن بود که تولید این واکسن، چیزی بین 12 تا 18 ماه زمان ‌می‌برد.

 

منبع
Businessinsider

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا