تکنولوژیفضا

فضانوردان ناسا هفتم خرداد با موشک فالکون 9 اسپیس ایکس به فضا می‌روند

اسپیس ایکس اخیرا توانست تاییدیه لازم برای ماموریت ارسال فضانوردان ناسا به فضا در تاریخ هفتم خرداد ماه را که برای اولین بار در تاریخ این شرکت رقم می خورد، دریافت کند.

این تاییدیه توسط مرکز Fly Readiness Review صادر شده و نشان می دهد که همه چیز برای آغاز این ماموریت و ثبت روزی فراموش‌نشدنی در تاریخ اسپیس ایکس آماده است. در طی چند روز اخیر و بعد از آنکه سفینه کرو دراگون روی موشک فاکون 9 تعبیه شد، بررسی های نهایی صورت گرفت.

قرار است که فالکون 9 شرکت اسپیس ایکس، فضانوردان ناسا را به ایستگاه فضایی بین المللی ببرد. البته مرحله دیگر تست و ارزیابی مقدمات پرواز طی چند روز آینده انجام خواهد شد. طبق آخرین گزارش ها، در تاریخ هشتم خردادماه، فالکون 9  از پایگاه فضایی کندی در ایالت فلوریدا، به ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب خواهد شد.

در این ماموریت، داگ هارلی و باب بهنکن دو فضانورد ناسا حضور دارند و افتخار سفر به ایستگاه فضایی بین المللی از طریق تجهیزات متعلق به یک شرکت خصوصی آمریکایی را به نام خود ثبت خواهند کرد. همچنین در این ماموریت به عنوان ارسال ولین گروه از انسان ها از خاک آمریکا بعد از پروژه Space Shuttle در سال 2011 نیز به حساب می آید.

بعد از رسیدن این دو فضانورد به فضا، حدود سه ماه در ایستگاه فضایی بین المللی فعالیت خواهند داشت. این اتفاق، بخشی از برنامه Commercial Crew ناسا به شمار می رود که با همکاری اسپیس ایکس در حال اجراست. ناسا قصد دارد تا در این پروژه و با همکاری شرکت های خصوصی فعال در این عرصه، در هزینه های ناشی از ارسال افراد به فضا از خاک آمریکا صرفه‌جویی کند.

 

منبع
Techcrunch

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا