متا

شروع بکار محدود فعالیت دفاتر فیسبوک از ماه ژوئیه

فیسبوک قصد دارد تا از تاریخ ششم ژوئیه، روند بازگشایی ذفاتر خود در سراسر جهان را با رعایت اقدامات شدید حفاظتی و امنیتی آغاز کند.

این تصمیم، بخشی از برنامه چند مرحله‌ای فیسبوک برای از سرگیری تعاملات و ارتباط‌‌های چهره به چهره کارکنان این شرکت محسوب ‌می‌شود که این ارتباط‌‌ها برای مدیریت دیتاسنترها و همچنین توسعه سخت‌افزارهایی همچون دستگاه چت ویدیویی Portal و هدست واقعیت مجازی اکیولس ضروری است.

طبق گزارش بلومبرگ، فیسبوک قصد دارد تا 25 درصد از ظرفیت فعالیت خود را از تاریخ یادشده آغاز کند؛ بدین معنی که یک چهارم از کارکنان این شرکت به محل کار خود باز خواهند گشت و ‌می‌توانند فعالیت‌‌های خود را از سر بگیرند.

اما فیسبوک قوانین و تدابیر سفت و سختی را برای این منظور در نظر گرفته به طوری که تما‌می‌کارکنان ‌می‌بایست در حین کار، حتما از ماسک صورت استفاده کنند و دمای بدن آن‌‌ها نیز به منظور شناسایی علائم ابتلا به کرونا، به طور مداوم چک ‌می‌شود.

طبق این گزارش، تاریخ اعلام شده برای بازگشایی دفاتر فیسبوک در آمریکا و اروپاست و احتمالا دفاتر این شرکت در کشورهایی آسیایی، زودتر از این‌‌ها شروع بکار خواهند کرد. البته بازگشایی دفاتر فیسبوک، ناقض تصمیم این شرکت مبنی بر اجازه دادن به کارمندان خود برای دورکاری تا پایان سال 2020 نخواهد بود.

اگر خاطرتان باشد، این شرکت در اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که بخش زیادی از کارکنانی که حضور فیزیکی آن‌‌ها در محل کار، ضرورتی ندارد و ‌می‌توانند وظایف محوله را از راه دور و در خانه نیز انجام دهند، ‌می‌توانند تا پایان سال همین روال را ادامه دهند.

فیسبوک یکی از چندین شرکت بزرگ در دنیای فناوری است که در طی هفته‌‌های اخیر و دوران همه‌گیری کرونا، امکان دورکاری را برای کاربران خود فراهم کرده است. در این میان، شرکت گوگل نیز اعلام کرد که کارمندان این شرکت ‌می‌توانند تا پایان سال جاری میلادی، دورکاری کنند. این شرکت قصد دارد تا فعالیت دفاتر خود را از فصل تابستان آغاز کند.

منبع
ورج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا